خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت توجه بیش از پیش به بخش صادرات محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۰۴

استاندار زنجان با بیان اینکه صادرات کشاورزی باید در سبد صادرات افزایش یابد گفت: اعضای کارگروه باید به صادرات محصولات کشاورزی استان توجه بیشتری داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: بستر سازی برای بهره برداری هر چه بیشتر از صادرات و همچنین رفع مشکلات پایانه صادراتی از جز به کل یک نیاز ضروری است و باید امکانات لازم برای ارائه خدمات در این منطقه را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری امروز یکشنبه(۱۵تیر) در جلسه کارگروه صادراتی استان با اشاره به اینکه نسبت صادرات کشاورزی باید در سبد صادرات افزایش یابد اظهار کرد: اعضای کارگروه باید به صادرات محصولات کشاورزی استان توجه بیشتری داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به این موضوع که استان زنجان دارای پتانسیل‌های خوبی از قبیل مرکبات، کشمش و مواد معدنی است، افزود: ما باید با برنامه ریزی دقیقی که از سوی همین کارگروه انجام می‌گیرد بتوانیم روند صادرات محصولات را به کشورهای مورد تقاضا آسان و سریع انجام دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته در زمینه صادرات میوه و تره بار و تازه خوری روش‌هایی را مورد استفاده قرار می‌گیرند که شرکت‌های توانمند در منطقه با اهمیت قرار دادن این موضوع، حتی با هواپیما محصولات کشاورزی را به کشور‌های مورد استفاده صادر می‌کنند.

انصاری با بیان این موضوع که هم اکنون با وجود برخی مشکلات، تولید کنندگان محصولات کشاورزی خود به عنوان صادر کننده محصول خود عمل نمی‌کنند، افزود: بیشترین سود محصولات کشاورزی نصیب شرکت‌های واسطه می‌شود و باید اتحادیه قوی تولیدکنندگان میوه و تره بار ایجاد شود یا شرکت‌های قوی این دستورالعمل را داشته باشند و کارگروه‌ نیز بررسی جمع آوری و فروش این محصولات را دستور کار قرار دهد.

انصاری با اشاره به اینکه معاونت توسعه و تجارت خارجی دستورالعمل جدیدی در اجرای نمایشگاه داده است، ابراز کرد: بندهای مختلف این بخشنامه توسط کارگروه مطالعه شود و در کارگروه بعدی موارد مورد نظرعنوان شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه باید به توانمندی‌های اقتصادی توجه شود، گفت: نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی استان هر دو سال یکبار باید برگزار شود تا بازرگانان و تولیدکنندگان آن را ببینند.

وی در پایان این جلسه با اشاره به مشکلات پایانه صادراتی بناب افزود: بستر سازی برای بهره برداری هر چه بیشتر از صادرات و همچنین رفع مشکلات پایانه صادراتی از جز به کل یک نیاز ضروری است و باید امکانات لازم برای ارائه خدمات در این منطقه را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز