خبرگزاری کار ایران

مدیر گمرک استان زنجان:

صادرات زنجان به ۵۲ میلیون دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۴۰

مدیر گمرک استان زنجان گفت: حجم صادرات گمرک این استان، طی سه ماه گذشته به بیش از ۵۲ میلیون و ۳۰۸ هزار دلار رسید.

مدیر گمرک استان زنجان گفت: ارزش کالاهای ورود موقت از گمرک زنجان، طی سه ماهه نخست امسال به بیش از ۳۷ هزار دلار به وزن ۱۲۵ تن می رسد.

به گزارش ایلنا از زنجان، احمد برکابیان امروز با اعلام این خبر گفت: وزن کالاهای صادر شده در این مدت از گمرک زنجان نزدیک به ۳۱ هزار تن ثبت شده است.

برکابیان با بیان موقعیت مطلوب گمرک استان در این زمینه خاطر نشان شد: این میزان کالای صادر شده از نظر ارزش ۱۵ درصد و از لحاظ وزنی چهار درصد با کاهش مواجه بوده است.

وی در ادامه ارزش کالاهای وارداتی به این استان را بیش از ۶۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: وزن آنها نزدیک به ۳۰ هزار تن بوده است.

مدیر گمرک استان زنجان گفت: این میزان واردات از نظر ارزش با ۴۴ درصد و از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه با ۸۹ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای ورود موقت از گمرک زنجان طی سه ماهه نخست امسال به بیش از ۳۷ هزار دلار به وزن ۱۲۵ تن می رسد.

برکابیان ادمه داد: در این مدت تعداد بسته های پستی صادره از گمرک زنجان ۵۱ فقره به ارزش یک هزار و ۱۹۰ دلار و بسته های وارده ۸۳ فقره به ارزش ۱۵ هزار ودلار می باشد.

مدیر گمرک استان زنجان درآمد گمرک این استان طی سه ماه گذشته را بیش از ۲۲۳ میلیارد ریال عنوان کرد و این رقم را نشان‌دهنده ۱۵۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال برشمرد.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی از این استان را شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، کابل، خرما، کشمش و رب، رول تیشو، دوغ، شیر، ماست، خامه، پارچه فیلتر، پارچه صنعتی، الیاف پلی پروپلین، نخ پلی پروپلین، منسوج نبافته اسپان لس، شمش سرب و اکسید روی تشکیل می دهند.

برکابیان یادآورشد: این محصولات اغلب به کشورهای عراق، ترکیه، آلمان، پاکستان، افغانستان، هند، ترکمنستان، ارمنستان، اسپانیا، هلند، آذربایجان، تایلند، چین، ایتالیا، اتریش، اسلواکی، روسیه، گرجستان، بوسنی هرزگوین، کرواسی، اسلوونی، مونته نگرو، قزاقستان، امارات متحده عربی، کویت و یونان صادر می شود.

مدیر گمرک استان زنجان خمیر کاغذ سازی، پودر جاذب، پلی کربنات، گرانول، فیلم پلی اتیلن، نوار جلو پوشک، کیسه چاپدار، نخ نایلون، نخ پلی استر، نمک نایلون، تنظیم کننده ولتاژ، الیاف اکریلیک، توالکریلیک، توتون، منسوج بی بافت، چسب مایع، چسب دیر ذوب، مقوای مخصوص پاکت و باکس سیگار، مقوای داخلی، جعبه دستمال کاغذی و پایدار کننده UV را عمده محصولات وارداتی به این استان عنوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: اغلب این محصولات از کشورهای ترکیه، فرانسه، آلمان، چین، ایتالیا، هند، برزیل، بلاروس، فنلاند، بلژیک، تایوان، کره، ایالات متحده آمریکا، سوئد، اسپانیا، پرتغال، سوئیس، هلند، صربستان، روسیه، اتریش، امارات متحده عربی، کانادا، لهستان و تایلند وارد می شوند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز