خبرگزاری کار ایران

از سوی ناصر مقدم تشریح شد؛

برنامه های اداره کل ارشاد استان زنجان در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۳۸۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۱۶ عنوان برنامه در ماه مبارک رمضان در زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان, گفت: مراسم تجلیل از خادمان قرآن در زنجان همزمان با ۲۴ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان زنجان اظهار داشت: ۱۶ عنوان برنامه در طول این ماه در زنجان برگزار می‌شود.

مقدم با بیان اینکه به نیت ۱۴ معصوم برنامه‌های این ماه از ۱۱ تا ۲۴ تیرماه سال جاری در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان شد: این برنامه‌ها با همکاری پنج موسسه و انجمن قرآنی و نهج‌البلاغه در زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول در زنجان د رادامه با بیان اینکه در مناسبت‌های ۱۴ تیر روز قلم، ۱۷ تیر سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان، ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب و ۲۲ تیر روز ولادت امام حسن مجتبی برنامه‌های مناسبتی برگزار می‌شود، ادامه داد: افتتاحیه برنامه‌های این ۱۴ روز، برگزاری نمایشگاه کتب قرآنی در شش شهر، زنجان، ابهر، خرم‌دره، گرماب، زرین‌رود و خدابنده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان, از ارائه کتب قرآنی، دعا و نرم‌افزارهای مختلف در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ناشران و موسسات فرهنگی و هنری در این نمایشگاه حضور دارند.

مقدم با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در زنجان تصریح کرد: این نمایشگاه از ۱۱ تا ۲۴ تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود که نمایش ۹۰ تابلو در زمینه عفاف و حجاب، مشاوره با حضور اساتید برجسته و ارائه الگوهای پوشش اسلامی از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی از برگزاری همایش و کارگاه عفاف و حجاب در زنجان خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی سیره ائمه اطهار(ع) در زمینه آموزش نهج‌البلاغه و سبک زندگی اسلامی از منظر احادیثو نهج‌البلاغه در شهرهای ابهر، زنجان و خدابنده از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح یاسین در زنجان خاطرنشان کرد: کارگاه تدبر در سوره نور در ۱۴ مسجد شهرستان زنجان با حضور بانوان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری ۲۰ محفل انس با قرآن کریم در شهرهای استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ محفل با عنوان ۱۰ شب، ۱۰ مسجد و ۱۰ محفل در شهر زنجان برگزار می‌شود.

مقدم د رادامه با بیان اینکه مسابقات مختلف در رشته‌های هنری، طراحی، نقاشی و تذهیب با عنوان از افطار تا سحر در این مدت برگزار می‌شود، اضافه کرد: به برگزیدگان این مسابقات جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پخش و نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه ساخته شده در چند سال گذشته در استان زنجان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است، افزود: در این جلسات فیلم‌هایی با موضوعات دینی و قرآنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در روز ۱۸ تیر به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان نشست ادبی قصص قرآنی در زنجان برگزار می‌شود، افزود: نشست تخصصی اساتید موسیقی و اساتید قرآنی نیز به منظور ارتباط لحن قرآن با آواز موسیقی در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآن در شهرهای ابهر، زنجان، خرم‌دره و خدابنده خاطرنشان کرد: همزمان با ۲۴ تیر این برنامه در زنجان برگزار می‌شود.

مقدم برگزاری جشن میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) را در روز ۱۵ رمضان از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری ایستگاه نقاشی و اهدای جوایز به برترین‌ها از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

وی از برگزاری مراسم شب شعر به مدت شش شب در زنجان خبر داد و افزود: در شهرستان‌های ابهر و خدابنده نیز به ترتیب دو و یک مراسم شب شعر برگزار می‌شود.

این مسئول در استان در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقه دعای ربنا در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان بیان داشت: ۲۴ تیرماه بعد از افطار این مسابقه برگزار و از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز