خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

مسئولان اجرایی باید نسبت به آسیب های اجتماعی حساس باشند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۷۹

قصور در عملکرد برخی مدیران و نادیده گرفتن قوانین موجب پررنگ تر شدن معضلات اجتماعی می شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان, گفت: قصور در عملکرد برخی مدیران و نادیده گرفتن قوانین موجب پررنگ تر شدن معضلات اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان؛ جعفر گل محمدی، رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز(۷ تیر) در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان به رسالت قوه قضائیه در پیشگری از وقوع جرم اشاره و اظهار کرد: در همین راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری در دادگستری ایجاد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از ناهنجاری ها از جمله بزهکاری و آسیب های اجتماعی باید شناسایی شود، ادامه داد: با شناسایی این آسیب ها و برنامه ریزی در این راستا می توان جرایم مختلف را پیشگیری کرد.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در کشور به ریاست قوه قضائیه تشکیل می شود، یادآورشد: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه تاکید جدی بر پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار کارکنان قضایی قرار گرفت.

گل محمدی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقع جرم یک اقدام فرا قوه ای است، افزود: نمی توان تنها از یک ارگان انتظار پیشگیری از جرایم را داشت و تمام مسئولان اجرایی باید نسبت به آسیب های اجتماعی حساس باشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جرم یک معضل اجتماعی است، ادامه داد: در راستای پیشگیری از وقوع جرایم باید ارتباط مسئولان قضایی با دیگر مسئولان اجرایی استان تنگاتنگ باشد.

این مقام مسئول افزود: پیشگیری از وقوع جرم یک اقدام علمی و پژوهشی است که بایستی عوامل جرم و آسیب های ناشی از آن شناسایی و راهکارهای پیشگیری از آن ارائه شود.

گل محمدی با اشاره به اینکه در استان زنجان با معضلات مختلفی روبه رو هستیم، خاطرنشان کرد: قصور در عملکرد برخی مدیران و نادیده گرفتن قوانین موجب پررنگ تر شدن این معضلات اجتماعی می شود.

مدیرکل دادگستری استان زنجان همچنین به برخی از مسائل فرهنگی و کمرنگ شدن این مباحثدر معضلات اجتماعی اشاره کرد و افزود: متولیان فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، رسانه ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت خطیری نسبت به دیگر ارگان ها دارند.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت برخی نظامات در جامعه آسیب های جدی برای افراد در پی دارد، افزود: تدبیر قبل از سانحه می تواند بسیاری از این معضلات را حل کند.

این مقام مسئول در پایان به نقش رسانه ها در پیگیری مسائل و مطالبه از مدیران اشاره کرد و افزود: شناسایی این معضلات می تواند موجب پیشگیری از وقوع جرم در جامعه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز