خبرگزاری کار ایران

دادستان استان زنجان تاکید کرد:

به دنبال هر مشکل اقتصادی و فقر فرهنگی، جرمی نهان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۷۵

دستگاه ها نیز باید با قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرایم همکاری کنند، اظهار کرد: مکارم اخلاقی که به شکل کرامت و عزت نفس خود را نشان می دهد یکی از موانع بشری در ارتکاب جرم است.

دادستان استان زنجان گفت: مکارم اخلاقی که به شکل کرامت و عزت نفس خود را نشان می دهد یکی از موانع بشری در ارتکاب جرم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, حجت الاسلام حسن مظفری، دادستان استان زنجان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد و فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و از آنجائیکه وقوع جرم ریشه در مباحثاقتصادی و فرهنگی دارد می توان با حل مسائل و مشکلات این ۲ حوزه در زمینه پیشگیری از جرایم اقدامات در خور توجهی انجام داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی یکی از عوامل رشد تصاعدی سرقت در جامعه است، گفت: به دنبال هر مشکل اقتصادی و فقر فرهنگی، جرمی نهان است.

وی با اشاره به اینکه دیگر دستگاه ها نیز باید با قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرایم همکاری کنند، اظهار کرد: مکارم اخلاقی که به شکل کرامت و عزت نفس خود را نشان می دهد یکی از موانع بشری در ارتکاب جرم است.

دادستان استان زنجان به پوشش نامناسب و بدحجابی در جامعه اشاره کرد و افزود: تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه نشود نمی توان در زمینه پیشگیری از جرایم اقدامات عملی انجام داد.

در ادامه این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز از نبود مسجد در شهرک های جدید التاسیس در استان زنجان انتقاد کرد و افزود: نبود پیوست فرهنگی در اقدامات مسئولان یکی از زمینه های افزایش جرم در جامعه است.

حجت الاسلام علی خدایی به مبلمان شهری نامناسب در برخی از نقاط استان اشاره کرد و افزود: همین مراکز می تواند اماکنی برای فساد اخلاقی باشد.

وی به ماه مبارک رمضان و پایین آمدن آمار جرم و جنایت در این ماه اشاره کرد و افزود: حضور مردم در مساجد و بهره گیری از بیانات سخنرانان یکی از عوامل کاهش جرم در جامعه است که برای ادامه این روند باید زمینه حضور مستمر مردم در مساجد را فراهم کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از عدم اختصاص اعتبار به حوزه دین انتقاد کرد و یادآور شد: فعالیت های فرهنگی با حوزه دین تکمیل می شود که متاسفانه اعتبار اختصاص یافته به مباحثفرهنگی تعلق می گیرد که در حوزه سینما و فرهنگسراها خلاصه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز