خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری کل استان زنجان:

شورای علمی و پژوهشی در راستای پیشگیری از جرایم تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۶۶

قوه قضایئه در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم اقداماتی در قالب تشکیل کارگروه انجام داده است که از این پس اقدامات مربوط به پیشگیری از جرایم به شکل شورا در استان پیگیری می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل استان زنجان, گفت: شورای علمی و پژوهشی در راستای پیشگیری از جرایم در این معاونت تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگا رایلنا ا ززنجان, رضا حسن زاده معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل استان زنجان در شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان زنجان به جایگاه شورای پیشگیری از وقوع جرم در کشور اشاره کرد و افزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی که وظایف قوه قضائیه تشریح می شود، بند پنج این اصل یکی از اقدامات قوه قضائیه را پیشگیری ازوقوع جرم بیان می کند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص تشکیلاتی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه ایجاد شده است، ادامه داد: قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان سند بالادستی تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی را موظف کرده است در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

این مقام مسئول به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای این قوه اشاره کرد و گفت: قوه قضایئه در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم اقداماتی در قالب تشکیل کارگروه انجام داده است که از این پس اقدامات مربوط به پیشگیری از جرایم به شکل شورا در استان پیگیری می شود.

حسن زاده، اولین گام در پیشگیری از وقع جرم را پیشگیری اولیه عنوان کرد و افزود: اگر نتوانستیم در این مرحله موفق شویم باید به سراغ مرحله دوم یعنی پیشگیری امنیت اجتماعی برویم.

وی پیشگیری قضایی را آخرین گام در پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و یادآور شد: آمارهای قوه قضائیه نشان می‌دهد ۲۵ درصد مجرمین تکرار کنندگان جرم در جامعه هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان زنجان بر اصلاح سازوکارهای اجتماعی تاکید کرد و افزود: شورای علمی و پژوهشی در راستای پیشگیری از جرایم در این معاونت تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز