خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

شناسایی ترفندهای تبلیغی علیه اسلام از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۷۰۱

سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهلبیت(ع) را بر عهده دارد و در این راستا از اول انقلاب تا کنون خدمات بسیار ارزشمندی در کل جامعه و عرصه بین المللی عرضه شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در آستانه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اصلاع رسانی دینی گفت: شناسایی ترفندهای تبلیغی علیه اسلام از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی امروز با اعلام این مطلب افزود: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهلبیت(ع) را بر عهده دارد و در این راستا از اول انقلاب تا کنون خدمات بسیار ارزشمندی در کل جامعه و عرصه بین المللی عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذاری در صحنه های بین المللی از لحاظ فرهنگی دارد یادآور شد: امروز برنامه های گسترده فرهنگی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در کل کشور اجرا می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اعزام مبلغ به دورافتاده ترین نقاط کشور، برگزاری گفتمانهای مختلف دینی، حمایت و ساماندهی تشکلهای دینی و نظارت بر آنها، حمایت از اقشار تاثیرگذار فرهنگی و دینی، چاپ و تولید کتاب و نزم افزار، حضور قدرتمند در فضای مجازی، توسعه شبکه تبلیغی، حمایت و ساماندهی موسسات قرآنی مردمی، حمایت از کانون های فرهنگی و دینین، اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در مناسبتهای مذهبی، برگزاری نمایشگاههای مختلف فرهنگی و دینی، همکاری با سایر دستگاهها در گسترش فرهنگ دینی، پاسخ به شبهات، اعزام ائمه جماعات به مساجد و دستگاهها، توزیع محصولات فرهنگی و دینی، تولید نشریات، برگزاری کلاسهای اوقات فراغت و دهها برنامه دیگر را از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و تصریح کرد: باید با تلاشهای گسترده فرهنگی بتوانیم تغییرات اساسی در رفتار مردم بوجود آورده و فرهنگ غنی اسلامی را در جامعه بیش از پیش تثبیت ببخشیم.

حجت الاسلام خدایی یادآور شد: امروز هجمه های زیادی از سوی رسانه امپراطوری غرب علیه کشورهای اسلامی و به خصوص نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد و دشمن درصدد از بین بردن ارزشهای ناب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمن فرهنگ بودن نهضت اسلامی را تشخیص داد و به همین منظور به فکر تهاجم فرهنگی افتاد و یاران امام هم با درک شرایط به فکر تاسیس نهادی برای ساماندهی و هدایت نیروهای مومن و تشکلهای مردمی افتادند که با این نهاد بتوانند ضمن اشاعه و احیاء معارف دینی به تنویر افکار عمومی بپردازند و با تبلیغات سوء دشمن مقابله کنند.

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: بزرگانی از جمله آیت اله مهدوی کنی، امامی کاشانی و آیت اله جنتی به محضر امام(ره) شرفیاب شده و موضوع تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را مطرح کردند و این سازمان در ابتدا با عنوان شورایعالی تبلیغات اسلامی تاسیس شد و در سال ۶۸ به نام سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت و اولین جزو نهاد رهبری بوده که اولین رئیس آن آیت اله حنتی بودند و هم اکنون نیز این سازمان توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی مدیریت می شود.

وی تحقیق و بررسی تاثیر سوء تهاجم دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام، انجام مطالعات راهبردی در زمینه نیازهای اقشار مختلف جامعه، حمایت از اقشار تاثیرگذار از جمله دانشگاهیان، هنرمندان، نظارت بر نشر قرآن کریم را نیز از دیگر برنامه ها و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر روش تبلیغی سنتی به سلاح روز نیز مجهز هستند و هنوز هم منبر جایگاه بسیار رفیعی در تبلیغ چهره به چهره و تبلیغ دین دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز