خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان از عملیات اجرایی سد تالوار بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۶۶۶

استاندار زنجان از زحمات مدیرعامل ودست اندرکاران ساخت سدتالوار قدردانی کرد وگفت: این طرح ازمعدود طرحهایی است که سد وشبکه ای و بطورهمزمان اجراء شده و میتواند موجب شکوفایی وتوسعه بخش کشاورزی وصنعت منطقه شود.

استاندار زنجان از زحمات مدیرعامل و دست اندرکاران ساخت سد تالوار قدردانی کرد و گفت: این طرح ازمعدود طرحهایی است که سد وشبکه ای و بطورهمزمان اجراء شده و میتواند موجب شکوفایی وتوسعه بخش کشاورزی و صنعت منطقه شود.

به گزارش ایلنا از زنجان, امیرحمید نیا درجریان بازدید ازعملیات اجرایی سدتالوار اظهارکرد: عملیات اجرای بدنه سداز سال ۸۲شروع شده ودرحال حاضرساختمان سد ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داردودرسال ۹۲ آبگیری شده و۱۶ میلیون مترمکعب آب درپشت سد ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، هدف از اجرای سد تالوار را افزایش سطوح زیر کشت و تولیدات کشاورزی، اشتغال زایی و پیشگیری از مهاجرتهای بی رویه روستائیان اعلام کرد و گفت: اهداف دیگر سد تالوار، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، افزایش متوسط درآمد کشاورزان و ایجاد شرایط توسعه و رشد بخشهای مختلف اقتصادی منطقه است. این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: حجم مخزن سد ۵۰۰ میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی آن۱/۲۱۱میلیون متر مکعب و ارتفاع سد از پی ۸۸ متر می باشد. وی گفت: با احداثو تکمیل سد تالوار، آب ۲۳ هزار هکتار از اراضی دیم استانهای زنجان و کردستان تامین می شود و همچنین سالانه ۵۶ میلیون متر مکعب آب مشروب شهرهای همدان و قروه از آب این سد تامین می شود

وی با بیان اینکه تا کنون برای این طرح۱۴۰۵میلیارد ریال هزینه شده وهمچنین ۴۰۰میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت تامین وهزینه شده است، افزود: ‌ اعتبار سال جاری در لایحه بودجه ۲۰۰میلیارد ریال پیش بینی شده است و اشتغالزایی این طرح به طور مستقیم و غیر مستقیم ۲۰ هزار نفر خواهدبود.

حمیدنیا در ادامه اظهارداشت: طول شبکه های اصلی خطوط انتقال آب سدتالوار۲۷ کیلومترو تاکنون برای این طرح ۸۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر سامانه انتقال آب آن ۷۳ درصدپیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار سال جاری۱۹۱ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

درادامه این بازدید حجت الالسلام سیدمحمدموسوی نماینده مردم قیداربا یادآوری تاریخچه اجرای طرح و بیان اینکه برای اجرای سد و شبکه آن زحمات زیادی در سالهای گذشته کشیده شده است اظهار امیدواری نمود با پیگیری مسئولین استان وافزایش اعتبارات موردنیازکاراجرایی آن به پایان برسدومردم منطقه از آب این سدبهره مندشوند.

در پایان جمشید انصاری, استاندارزنجان از زحمات مدیرعامل ودست اندرکاران ساخت سدتالوار قدردانی کرد وگفت: این طرح ازمعدودطرحهایی می باشد که سد وشبکه بطورهمزمان اجراء شده و میتواند موجب شکوفایی وتوسعه بخش کشاورزی وصنعت منطقه شود.

شایان ذکراست دراین بازدید فرماندارواعضای شورای اداری شهرستان قیدارحضورداشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز