خبرگزاری کار ایران

دادستان استان زنجان: ‌

فعالیت‌های بسیاری از شرکت‌های بیمه در زنجان غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۶۷

بسیاری از بیمه‌ها اخذ رای دادگاه را به عنوان مانعی برای پرداخت خسارت عنوان می‌کنند، تا از پول مردم بیشتر استفاده کنند.

دادستان استان زنجان گفت: ‌ بسیاری از بیمه‌ها اخذ رای دادگاه را به عنوان مانعی برای پرداخت خسارت عنوان می‌کنند، تا از پول مردم بیشتر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان، حجت‌الاسلام حسن مظفری در جلسه شرکت‌های بیمه استان زنجان اظهارداشت: ۹۹ درصد فعالیت شرکت‌های بیمه در خصوص اموال مردم است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در خصوص خوردن مال یتیم، اظهار کرد: خوردن مال یتیم خریدن آتش به جان است.

این مسئول افزود: هر کس مال یتیمی را با ظلم بخورد، مال کسب شده آتش است که در آخرت یقه افراد را می‌گیرد.

دادستان استان زنجان با بیان اینکه شرکت‌های بیمه دارای تعهداتی هستند که باید به آنها توجه شود، افزود: بسیاری از فعالیت‌هایی که بیمه‌ها در حال حاضر انجام می‌دهند، مصداق خوردن مال یتیم است.

اخذ رضایت‌نامه از مردم از سوی بیمه‌ها غیر قانونی است

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به اینکه اخذ رضایت‌نامه از مردم در قبال پرداخت خسارت کاری غیر قانونی و غیر مجاز است که اکثر بیمه‌ها در استان مبادرت به این کار می‌کنند، بیان داشت: به چه مفهومی و برای چه کاری باید بیمه‌ها از مردم رضایت‌نامه اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیمه‌ها حلال را حرام و حرام را حلال می‌کنند، تصریح کرد: همه حق و حقوق شخص ثالثمطابق قانون باید از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت شود.

این مسئول با بیان اینکه نیازی نیست به دلیل حفظ پست، مقام و جایگاه انسان آخرت خود را به حراج بگذارد، یادآور شد: اکثر شرکت‌های بیمه با مشکلاتی از این دست مواجه هستند.

دادستان استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه موظف هستند تا ۱۵ روز بعد از اخذ مدارک نسبت به پرداخت خسارت اقدام کنند، افزود: با چه مجوزی بیمه‌ها این مبلغ را به مدت دو سال در نزد خود نگه می‌دارند.

حجت‌الاسلام مظفری با بیان اینکه ارائه رای قطعی دادگاه در این خصوص مانعی ایجاد نمی‌کند، بیان داشت: بسیاری از بیمه‌ها اخذ رای دادگاه را به عنوان مانعی برای پرداخت خسارت عنوان می‌کنند، تا از پول مردم بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمه‌ها در خصوص تعهدات خود، مردم را راضی به دریافت مبلغی کمتر از تعهد به بهانه‌های مختلف می‌کنند، افزود: اگر شرکت بیمه‌ای در استان نمی‌تواند به شکل قانونی فعالیت کند، بهتر است واحد خود را تعطیل کند.

این مسئول ادامه داد: هیچ بیمه‌ای حق اخذ رضایت‌نامه از مردم را نداشته و نباید وجدان خود را زیر پا بگذرد برای اینکه مبالغ بیشتری از مردم در جیب خودشان بماند.

بیمه‌ها باید با همه اختیارات فعالیت کنند

دادستان استان زنجان با اشاره به اینکه به غیر از بیمه ایران و آسیا در استان با سایر بیمه‌ها به مشکل برخورده‌ایم، تصریح کرد: باید بیمه‌ها با همه اختیارات فعالیت کنند تا نیازی به اخذ اجازه از بیمه مرکزی نباشد.

حجت‌الاسلام مظفری با گریزی به تبصره‌های بیمه‌ای بر ضرورت توجه به قوانین و مقررات از سوی شرکت‌های بیمه تاکید کرد و گفت: با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

وی در پایان با نقدی نیز به عملکرد برخی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه بر ضرورت عمل به قانون در خصوص بیمه‌ها تاکید کرد و افزود: شرکت‌های بیمه نباید پرداخت بیمه را به روزها و ساعات آخر سال موکول کنند تا این مبلغ در زمان مقرر به دست صاحبان آنها نرسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز