خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

اجرای طرح اقامت پزشکان متخصص در استان زنجان به اجرا گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۴۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اجرای طرح پزشک مقیم در بیمارستانهای استان گام مهمی در افزایش رضایت عمومی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اجرای طرح پزشک مقیم در بیمارستانهای استان گام مهمی در افزایش رضایت عمومی است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " حمید رضا شهبازی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان بر ارتقاء ارائه خدمات درمانی به مردم تاکید کرد و گفت: باید با تلاش همه مسئولین، بخشی از نگرانی های خانواده ها در بخش های سلامت و بهداشت را کاهش دهیم.

شهبازی با بیان این که امسال، سال سختی در حوزه سلامت و درمان است، اظهار داشت: با توجه به سیاستها و اقدامات جدید دولت امیدواریم شرایط کنونی به مطلوبیت حوزه بهداشت و درمان نزدیک تر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیکی فصول گرم سال و لزوم توجه جدی به مسائل بهداشتی در این ایام اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری های خطرناک از قبیل وبا در ایام گرم سال، باید نظارت بر توزیع مواد غذایی و کیفیت آن در مراکز داخل شهر و در مسیرهای مسافرین مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین اجرای طرح پزشک مقیم در بیمارستانهای استان را گام مهمی در افزایش رضایت عمومی دانست و خاطرنشان شد: حضور دائمی پزشکان متخصص در بیمارستانها که با عنوان طرح مقیمی مطرح شده علاوه بر ارائه بهنگام خدمات تخصصی درمانی، تاثیرات روانی مطلوبی در افکار عمومی و همراهان بیماران داشته است.

شهبازی در ادامه جلسه بر ضرورت ایجاد و راه اندازی سرویس های بهداشتی در مراکز عمومی شهرها تاکید و تصریح کرد: ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب و قابل دسترس در نقاط پرجمعیت و پرتردد شهر باید در دستور کار قرار گیرد.

بیگلری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان نیز در این جلسه به اقدامات و طرح های اجرا شده در حوزه سلامت و درمان اشاره کردو گفت: بدنبال ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان به اجرای چند طرح از قبیل طرح کاهش پرداختهای مردمی در هزینه های درمانی اقدام نمود که این طرح ها در استان زنجان نیز به اجرا درآمده است.

بیگلری ادر ادامه ظهار داشت: پرداخت تنها ۱۰ درصد از هزینه های خدمات درمانی در بیمارستانها، اجرای طرح رایگان نمودن زایمان طبیعی، حضور متخصصان در مناطق محروم و اجرای طرح مقیمی پزشکان متخصص از جمله مواردی بود که پس از تدبیر دولت در استان زنجان به اجرا گذاشته شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان از آغاز ارائه بسته خدمتی مختص بیماران سرپایی و بسته حمایت و درمانی از بیماران صعب العلاج در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ها در استان زنجان تاکنون نزدیک به ۷هزار بیمار از خدمات کاهش هزینه های بستری استفاده نموده اند و۵۲۹ زایمان طبیعی رایگان انجام پذیرفته که نشان دهنده کاهش درصد زایمان های سزارین در استان می باشد.

وی خاطرنشان شد: علاوه بر ارائه ۷ بسته درمانی، وزارت بهداشت اقدام به اجرای طرح جامع بازسازی در سیستم های بهداشت و درمان نموده است تا یک طرح همگانی برای سیستم های بهداشتی در کشور اجرا شود.

در این جلسه علیرضا صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به مشاهده بیماری کرونا در شهرهای مکه، مدینه و جده در کشور عربستان و نگرانی حجاج ایرانی از ابتدا به این ویروس اشاره کردو گفت: علائم بیماری کرونا شبیه آنفولانزاست با این تفاوت که به سرعت فرد مبتلا را دچار نارسایی های تنفسی می نماید.

صائینی در پایان با اعلام این خبر که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به این ویروس در میان حجاج استان زنجان مشاهده نشده است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در پیشگیری از ابتلا به این ویروس، رعایت جدی بهداشت فردی و شستشوی منظم دست ها و صورت بویژه در زائرین و استقبال کنندگان آنهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز