خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در نشست خبری مطرح کرد:

پروژه‌های قابل تعریف استانی به مرور مشخص می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۰۳۴

تمام پروژه‌های قابل تعریف استانی با جزئیات کامل به مرور مشخص خواهند شد / عدم تعریف پروژه‌ها در عدم پیشرفت طرحهای اجرایی بسیار مهم و اساسی است.

استاندار زنجان، گفت: عدم تعریف پروژه‌ها در عدم پیشرفت طرحهای اجرایی بسیار مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» جمشید انصاری شامگاه دیروز چهارشنبه(۳۱اردیبهشت) در سلسله نشست‌های خبری ماهانه خود با خبرنگاران رسانه‌ها واصحاب مطبوعات استان زنجان، با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیلهای پروژه‌ای استان زنجان اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان زنجان عدم تعریف چگونگی اجرای پروژه‌ها است.

استاندار زنجان بابیان اینکه نحوه وچگونگی شروع وتعریف اجرایی پروژه‌ها در استان زنجان اهمیت دارد، گفت: از چگونگی تعریف ونحوه اجرای پروژه‌ها و طرحهای استان زنجان تا اواخر تابستان سال جاری نهایی خواهد شد.

انصاری در ادامه با اشاره به حوزه‌های صنعت ومعدن وکشاورزی، گردشگری وغیره دراستان زنجان خاطر نشان شد: تمام پروژه‌های قابل تعریف استانی با جزئیات کامل به مرور مشخص خواهند شد.

مقام عالی دولت دراستان، جلو بردن و جهت دار طرح‌ها ی استان زنجان را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد واظهار داشت: عدم تعریف پروژه‌ها در عدم پیشرفت طرحهای اجرایی بسیار مهم واساسی است.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اجرایی وتامین وتجهیز زیر ساختهای اساسی در این خصوص در استان را پایان تابستان سالجاری عنوان کرد وگفت: با تعریف این موارد شاهد تعریف و اجرای پروژه‌های اجرایی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری با وضعیت موجود سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری دچار شک وتردید می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک بر ۱۳ شهرک صنعتی در زنجان وجود دارد که باید زیر ساختهای آن‌ها بویژه در زمینه تامین برق و آب مهیا شود.

مقام عالی استان در زنجان با بیان اینکه هم اکنون نزدیک بر ۴۹۷ مگاوات کسری برق در این راستا را شاهد هستیم افزود: در واحدهای فولادی نزدیک ۷میلیارد هزینه برای این تامین مورد نیاز است.

وی همچنین در این زمینه یادآورشد: در شهرستان خرمدره توان راه اندازی شهرک را به دلیل کمبود برق نداریم.

استاندار زنجان با اشاره به مصوبه سال۸۵ در استان زنجان گفت: در استان زنجان مصوبه چهار نیروگاه را داشتیم که هیچ کدام از آن‌ها احداثنشده است.

مقام عالی استان، استان زنجان را دارای یک نیروگاه دولتی در سلطانیه برشمرد وگفت: استان زنجان نیازمند کمک اساسی در زمینه تامین نیرو، وبرق است.

انصاری در این خصوص خبر از سرمایه گذاری دو شرکت دربزرگ زنجان داد و گفت: شرکتی با ۳۰۰میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی از اواخر وارد کار در این زمینه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شروع به کار این شرکت‌ها در استان زنجان، گفت: با ورود با این فاز دراستان زنجان ۶۰۰-۵۰۰مگا وات برق در منطقه غرب و شرق زنجان تامین خواهد شد.

استاندار زنجان در خصوص راه اندازی نیروگاه شماره چهار زنجان نیز گفت: در این زمینه مشکل قانونی با بانک عامل داریم که با حل شدن این مشکل شاهد اجرای پروژه خواهیم بود.

انصاری آغاز اجرایی نیروگاه شماره ۲ زنجان را اول تابستان وشماره یک را طول تابستان عنوان کردو گفت: در خصوص تامین آب ابهر وخرمدره بخشی از سد کینه ورس برای تامین آب صنعت پیش بینی شده است که میزان تامین آب ۴ میلیون متر مکعبی را در این زمینه برای این منطقه مهم دانست.

مقام عالی استان در بخشی از سخنان خود در این راستا خاطر نشان شد: با اجرای این طرحهای نیروگاهی در استان زنجان، استان زنجان مرکز برق ایران خواهد شد.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود خط انتقال اب سد گلابر به منطقه جاده بیجار را با ۲۵میلیون متر مکعب در راستای انتقال آب صنعت وشرب در این منطقه را جزو طرحهای سالجاری برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احداثوراه اندازی صنعت پتروشیمی زنجان نیازمند ۲۱ میلیون متر مکعب آب هستیم خاطر نشان شد: خط انتقال سد مشمپا برای انتقال آب برای تامین نیازمندیهای آبی زنجان در خصوص آب شرب وصنعت از محل فاینانس خواهد بود.

انصاری همچنین در این زمینه اضافه کرد: بخشی از این سد بعنون فاینانس است که ۶۰۰میلیون تومان آن در مراحل اولیه اجرایی شده است وبقیه آن از طریق منابع دولتی خواهد بود.

استاندار زنجان در ادامه در مورد تامین گاز طبیعی استان نیز افزود: با برنامه ریزی وزارت در این زمینه در استان وجود نخواهد بود.

مقام عالی استان با اشاره به مجموعه شستا در زمینه بهره برداری از معدن زاج کندی «معدن آلومیت» گفت: این مورد نیز در حال نهایی شده است که در صورت اقدام مطلوب در این مورد شاهدتامین آلومینای مورد نیاز کشور در صنعت چینی، خاک و غیره خواهیم بود.

استاندار زنجان در این زمینه افزود: ظرفیت ۱۳۰ میلیون تن در این معدن برآورد شده است.

انصاری د رادامه بر توافق دیگری در این زمینه با شرکت و مجموعه شستا د راستان اشاره کردو گفت: با توجه به هزینه بالای اکتشافات عملیات پهنه وسیعی از شهرستان طارم با شرکت شستا خواهد بود که در آینده نزدیک در این منطقه این مجموعه مستقر خواهند شد.

مقام عالی دولت دراستان زنجان با اشاره به بهره برداری معدنی در پهنه دیگر منطقه استان زنجان در جنوب غربی به یک شرکت دیگر تصریح کرد: شرکت خوارزمی از دیگر شرکتهای توافق شده دراین زمینه است.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان شد: معدن انگوران متعلق به ایمیدرواست که بر اساس پیگیریهای متعدد در چند بند به توافق مناسب رسیدیم که ظرف دو ماه آینده شرکتی در محلزنجان در این راستا به ثبت می‌رسد تا در زمینه کارهای توسعه‌ای از این شرکت در استان استفاده شود وآن‌ها نیز پذیرفتند پهنه‌ای را برای سرمایه گذاری اکتشافی در منطقه ماهنشان اقدام کنند.

استاندار زنجان توافق بین استانداری، فرمانداری، شهرداری وشورای شهر زنجان را برای اقدامات بنیاد تعاون ناجا در پروژه‌های عمرانی وسرمایه گذاری با اقدامات ویژه در این راستا را از دیگر اقدامات د راین زمینه عنوان کرد و خبر از اجرای پروسه ۳-۲ ساله برای ایجاد چهره جدید برای الگو بودن زنجان در سطح کشور داد.

وی پروژه طرح بزرگ سبزه میدان را از جمله طرحهای مهم زنجان دانست و خبر از استارد شروع به کار اجرایی شدن این طرح از تابستان سالجاری داد.

انصاری با اشاره به هزینه اجرایی این طرح درزنجان، گفت: در این طرح و پروژه عظیم زنجان ۴۵۰-۴۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که با اجرا شدن آن شاهد آثار توسعه‌ای استان خواهیم بود.
استاندار زنجان در پایان این جلسه شروع پروژه‌های شهرستان ابهر را از سال۷۶ عنوان کرد وگفت: این طرح‌ها اغلب با پیشرفت فیزیکی ۵۰ یا زیر ۵۰ درصدی دراین شهرستان روبروست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز