خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

مردم بهترین ارزیابان دستگاه های اجرایی استان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۰۰۸

دستگاههای اجرایی باید به نکاتی همچون فهرست و احصاء‌ برنامه‌های عملیاتی بر اساس نظام پروژه محور اقدام و با استفاده از افراد کارآمد و دانشگاهی نسبت به انجام فعالیت‌های مربوطه بپردازند.

استاندار زنجان، گفت: دستگاههای اجرایی باید به نکاتی همچون فهرست و احصاء‌ برنامه‌های عملیاتی بر اساس نظام پروژه محور اقدام و با استفاده از افراد کارآمد و دانشگاهی نسبت به انجام فعالیت‌های مربوطه بپردازند.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» جمشید انصاری در جلسه کارگروه تحول اداری تحقق صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری دستگاههای اجرایی را در فضای رقابتی برابر و دسترسی به اطلاعات اعلام کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه طی ۱۷ سال گذشته تلاشهایی برای ایجاد تحول و اصلاح نظام اداری انجام شده گفت: شواهد بیانگر آن است که این برنامه‌ها و تلاش‌ها بطور موثر و کارآمد انجام نشده است.

انصاری با اشاره به قانون سوم توسعه در سال ۱۳۷۸ کشور گفت: تعداد کارکنان دولت در سال۷۶،۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بود که باید در طول برنامه سوم۱۰ درصد نیروی انسانی کاهش می‌یافت وبر اساس برنامه چهارم توسعه در سال۸۸ تعداد کارکنان دولت باید به کمتر از دو میلیون نفر می‌رسید درحالیکه امروزه بدنه دولت بسیار متورم شده و تعداد کارکنان به سه میلیون نفر رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان رویکردهای مدیران دستگاههای اجرایی با این تصور که افزایش نیروی انسانی باعثافزایش کارآمدی دستگاه می‌شود را علت مشکل ایجاد شده در ساختار نظام اداری قلمداد کرد و گفت: وقتی نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی افزایش می‌یابد نه تنها عملکرد افزایش نمی‌یابد بلکه زمینه کاهش بهره وری و افزایش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

وی افزود: همچنین طی سالهای گذشته محدودیتهای تشکیلاتی در ساختار دستگاههای اجرایی عملیاتی نشده است.

استاندار زنجان همچنین کرد: طبق آمار شورای عالی اداری تعداد مشمولان صندوق بازنشستگی هم اکنون یک میلیون و پانصد هزار نفر می‌باشد که در گذشته زیر پانصد هزار نفر بود.

وی همچنین تاکید داشت: دولت تدبیر و امید بر آن است با رویکرد عملیاتی با اتخاذ مدیریت جدید و کنترل هزینه‌ها و توسعه فناوری‌های جدید نظام تحول اداری را در کشور تغییر دهد.

مقام عالی استان با اشاره به نقشه راه اصلاح نظام اداری و دستورالعمل و محورهای ابلاغی گفت: دستگاههای اجرایی باید به نکاتی همچون فهرست و احصاء‌ برنامه‌های عملیاتی بر اساس نظام پروژه محور اقدام و با استفاده از افراد کارآمد و دانشگاهی نسبت به انجام فعالیت‌های مربوطه بپردازند.

انصاری پرهیز از کارهای ظاهری را منافی کارکرد واقعی دستگاههای اجرایی قلمداد نمود و گفت: تحقق صیانت حقوق مردم و سلامت اداری در پرهیز و محروم کردن مردم از برخی اطلاعات زمینه ایجاد برخی سوء استفاده‌های اداری را فراهم می‌کند.

وی قراردادهای مناقصه، استخدام‌ها ر از جمله این موارد برشمرد.

انصاری در ادامه تاکید داشت: باید کلیه اقدامات برون سپاری و استخدام‌ها بصورت شفاف به اطلاع عموم مردم برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش فضیلت واقعی مدیران را در چشم پوشی منافع شخصی بر منافع عمومی مردم دانست و گفت: فضیلت مدیران وقتی قابل تحسین است که منافع عمومی را بر منافع شخصی بر‌تر بدانند.

مقام عالی استان بازرسی‌های موردی و تخصصی از دستگاههای اجرایی استان را از رویکرد جدید در ارزیابی سال جاری اعلام داشت.

گفتنی است نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور در جهت تحقق بهبود شاخص‌های نظام اداری تدوین شده و دارای ۸ برنامه می‌باشد که ۶ مورد آن در استان‌ها عملیاتی خواهد شد، که شامل اصلاح ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، برنامه خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، ‌صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و مدیریت عملکرد می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز