خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

کنترل تورم و ایجاد رونق دراقتصاد از اصلی ترین سیاست های دولت دراستان زنجان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۰۶

استاندار زنجان, به آزمون‌های استخدامی برگزار شده در سال‌های ۹۱ و ۹۲ اشاره کرد و افزود: در طول دو سال گذشته ۸۰۰ نفر در آزمون‌های استخدامی نمره قبولی را کسب کرده‌اند و استخدام این افراد مستلزم تامین اعتبار است و با تدابیر جدید مقرر شده به ازای هر سه نفر بازنشسته یک نفر از این قبول شدگان وارد سیستم دولت شوند.

استاندار زنجان, گفت: بر اساس آمار و روش نمونه گیری کشور نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته ۱۰.۴ درصد و نرخ بیکاری استان۹.۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " جمشید انصاری شامگاه دیروز با حضور در صداوسیمای مرکز زنجان در برنامه ای با عنوان «۴۵ دقیقه» در شبکه اشراق به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دولت در سال گذشته به مسئله اقتصادی و کنترل تورم پرداخت و در سال جدید نیز با تدابیر جدید برای ایجاد تحول در موضوعات اقتصادی و فرهنگی کشور تلاش خواهد کرد.

انصاری با بیان این مطلب که سیاستهای جدید دولت با شیوه های جدید مدیریت جهادی اجرا خواهد شد افزود: ایجاد تحول با مدیریت جهادی بدون مشارکت گسترده و همگانی مردم و عزم ملی امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان شد: در سال جدید رویکرد تحرک بخشیدن به اقتصاد استان و کمک برای عبور از دوران رکود اقتصادی و ایجاد رونق در فعالیتهای تولیدی و اقتصادی استان در دستور کار قرار گرفته است.

مقام عالی استان از تشکیل ۴ اتاق فکر در حوزه های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، مسائل فرهنگی و مدیریت عمران شهری در استان خبر داد و گفت: در این اتاق های فکر که با حضور مسئولین هر حوزه و صاحب نظران تشکیل می شود، آسیب شناسی در حوزه ظرفیت ها و قابلیت های استان انجام شده و تا پیش از پایان تابستان مجموعه ای از پروژه های قابل سرمایه گذاری در حوزه های مختلف شناسایی می شود تا با جزئیات کامل در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

استاندار زنجان در سخنان خود به عوامل موثر بر توسعه استان و میزان تاثیرگذاری هریک از این عوامل اشاره نمود و گفت: اعتبارات استانی به میزان ۱۵ درصد و اعتبارات ملی در حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد شاخص های توسعه استان را شامل می شود.

وی ااضافه کرد: استفاده از اعتبارات شرکت های بزرگ ملی و جذب اعتبارات خارجی نظیر فاینانس بیش از ۶۰ درصد در توسعه استان نقش دارد.

نماینده عالی دولت در استان بر استفاده از سرمایه گذاری شرکت های ملی نظیر ایمیدرو، شرکت ملی نفت و شستا در تکمیل و اجرای پروژه های بزرگ استانی تاکید کرد و خاطرنشان شد: در طول ۵ سال گذشته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و کشاورزی انجام شده و تلاش می کنیم علاوه بر سرمایه گذاری های انجام شده، ۳ الی ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید به استان افزوده شود.

انصاری اقتصاد مقاومتی را به معنای مقاوم سازی اقتصاد ملی در مقابل تنش های اقتصادی دنیا عنوان کرد و گفت: اقتصاد موجود در کشور از تحریم ها و افت و خیزهای اقتصاد جهانی تاثیر می پذیرد و اسیب پذیر است.

مقام عالی استان با بیان این مطلب که تنها ۶۵ درصد از مجموع واحدهای تولیدی استان به میزان ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند افزود: ۳۵ درصد واحدهای تولیدی استان بنا به دلایلی همچون مشکلات سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و… تعطیل شده اند و با این حساب تنها ۴۵ درصد از ظرفیت تولیدی استان فعال می باشد.

وی ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با سرعت در مقابل این اتفاقات ایستادگی کنیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اشتغال، نرخ بیکاری و کارآفرینی در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار و روش نمونه گیری کشور نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته ۱۰.۴ درصد و نرخ بیکاری استان۹.۹ درصد است.

انصاری نرخ بیکاری شهرهای استان زنجان را ۱۷.۸ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری روستایی کشور ۷ درصد و نرخ بیکاری روستایی استان ۴.۶ درصد می باشد.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری جوانان زیر ۲۴ سال استان زنجان ۲۵.۷ درصد اعلام شده و مشکل اصلی بیکاری، اشتغال جوانان تحصیل کرده استان زنجان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جوانان باید در کنار تحصیل به امر مهارت آموزی نیز بپردازند، اظهار داشت: با تحقق این هدف اگر جوانان شغل مناسب با مدرک دانشگاهی را پیدا نکردند می‌توانند فرصت اشتغال در دیگر مهارت‌ها را به دست آورند و با وجود محدودیتهایی که در جذب نیرو در ادارات دولتی، بخشی از مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده رفع می شود.

استاندار زنجان سریع ترین روش جهت افزایش ظرفیت اشتغال استان را فعال کردن واحدهای تولیدی غیرفعال عنوان کرد و گفت: برای کاهش نرخ بیکاری شهری می توان منابع محدود بانکی را بجای ایجاد ظرفیتهای جدید، به رفع مشکلات و فعال نمودن واحدهای تولیدی تعطیل شده اختصاص داد.

وی کنترل تورم و ایجاد رونق در اقتصاد را از اصلی ترین سیاست های دولت در استان دانست و افزود: در پایان سال ۹۱ نرخ تورم در کشور ۲۶ درصد و در استان ۳۱ درصد گزارش شده بود که با مجموع اقدامات انجام شده در سال ۹۲، میزان تورم در استان ۶.۵ درصد بیشتر از کشور کاهش یافت.

مقام عالی استان در زمینه اجرای طرح های سلامت دولت نیز اظهار داشت: پیش از آغاز اجرای این طرح ۷۰ درصد هزینه‌های بیمارستان و دارو بر عهده بیمار و ۳۰ درصد بر عهده بیمه بود که در حال حاضر ۱۰ درصد هزینه بیمارستان را بیمار و ۹۰ درصد مابقی را بیمه پرداخت می‌کند.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالاتی درخصوص وضعیت اجرای طرح سد مشمپا در زنجان نیز تصریح کرد: سد مشمپا ۳۷ میلیون متر مکعب آب شرب را طی ۳ تا۴سال آینده تامین می‌کند و برای ایجاد پروژه‌های مختلف سد به یک‌هزار و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با جذب منابع فاینانس ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل بدنه سد و خط انتقال شبکه آبرسانی تامین شود.

انصاری درپایان به آزمون‌های استخدامی برگزار شده در سال‌های ۹۱ و ۹۲ اشاره کرد و افزود: در طول دو سال گذشته ۸۰۰ نفر در آزمون‌های استخدامی نمره قبولی را کسب کرده‌اند و استخدام این افراد مستلزم تامین اعتبار است و با تدابیر جدید مقرر شده به ازای هر سه نفر بازنشسته یک نفر از این قبول شدگان وارد سیستم دولت شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز