خبرگزاری کار ایران

ستاندار زنجان تاکید کرد:

تبلیغات غیرواقعی توهین به فهم مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۲۰

امروزه نگاه های مدرن تر و شفاف تری نسبت به مفهوم روابط عمومی ایجاد شده و اکنون رسمی ترین مواضع و سیاستهای دستگاه از طریق روابط عمومی انعکاس می یابد.

استاندار زنجان, گفت: در عصر حاضر مردم از شیوه های گوناگونی به اطلاعات دسترسی دارند و پنهان کردن اطلاعات از مردم موجب سلب اعتماد عمومی از روابط عمومی ها می شود و امری جبران ناپذیر است.

به گزارش ایلنا از زنجان, جمشید انصاری در گردهمایی مسئولین روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان زنجان, با اشاره به این موضوع که در سالهای گذشته در شکل سنتی، روابط عمومی وظیفه ای جز مثبت جلوه دادن دستگاه خود بر عهده نداشت تصریح کرد: بر اساس این وظیفه آنچه در منظر عموم قرار می‌گرفت واقعی نبود و نوعی مشاطه‌گری به حساب می‌آمد ولی امروزه مشاطه‌گری جایگاهی در روابط عمومی‌ها ندارد.

مقام عالی استان به ۳ نقش مهم روابط عمومی در داخل دستگاه اجرایی اشاره داشت و گفت: روابط عمومی هر سازمان با داشتن اطلاعات دقیق و آشنایی کامل از ماموریتهای درون سازمانی خود باید بتواند هدایت کننده و پاسخگوی افکار عمومی باشد.

وی دومین کارکرد مهم روابط عمومی در دستگاه اجرایی را ایجاد سیستم نظام مند برای آگاهی به موقع از کلیه اتفاقات داخل دستگاه عنوان نمود و افزود: روابط عمومی هر دستگاه اجرایی موظف است با فضاسازی مناسب، محیط اداری را به گونه ای آراسته نماید که مراجعین با حضور در آن دستگاه احساس مطلوبی درخصوص دریافت پاسخ مناسب برای درخواست خود داشته باشند.

مهندس انصاری با بیان این مطلب که روابط عمومی ها علاوه بر وظایف درون سازمانی خود، کارکردهای مهم بیرونی نیز در قبال مخاطبان دارند خاطرنشان کرد: چهار کارکرد مهم از قبیل: اطلاع رسانی به هنگام، سنجش دقیق افکار عمومی، ایجاد مفاهمه بین مسئولین دستگاه و مردم و ارتباط موثر با رسانه ها بر عهده روابط عمومی است و باید این چهار وظیفه را همچون اضلاع یک مربع بصورت متوازن و هماهنگ پیگیری نمایند.

استاندار زنجان بر لزوم ارائه اطلاعات دقیق و واقعی به مردم تاکید نمود و با بیان این مطلب که دوران پنهان نمودن اطلاعات از مردم بعنوان ذی نفعان اصلی خدمات به سر آمده افزود: روابط عمومی ها باید با ابزارهای مناسب جهت سنجش افکارعمومی در کسب مطالبات مردم اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان روابط عمومی‌ها را سخنگوی دستگاه اجرایی دانست و ادامه داد: در عصر حاضر مردم از شیوه های گوناگونی به اطلاعات دسترسی دارند و پنهان کردن اطلاعات از مردم موجب سلب اعتماد عمومی از روابط عمومی ها می شود و امری جبران ناپذیر است.

انصاری با تاکید بر اینکه مردم فرق بین تبلیغات و اطلاع‌رسانی دقیق را به خوبی درک می‌کنند افزود: هم اکنون مردم هوشمندانه به قضاوت رویدادها می پردازند و غرق نمودن جامعه در تبلیغات یکسویه، هزینه نمودن وقت و سرمایه می باشد لذا عوام فرض کردن مردم، بیانگر کج فهمی بانیان این تفکر است.

وی با تاکید بر پرهیز از انجام کار تبلیغی غیر واقعی متذکر شد: تبلیغات غیر واقعی توهین به فهم مردم محسوب می‌شود و با وجود ابزارهای مختلف اطلاع رسانی در عصر کنونی، امکان فریب دادن مردم کاهش یافته و نمی‌توان با ابزار تبلیغاتی آنچه را که واقعی نیست به غلط در اذهان عمومی جا انداخت.

استاندار زنجان هدف غایی روابط عمومی را ایجاد یک مفاهمه بین دستگاه اجرایی و مخاطبان جامعه دانست و تصریح نمود: روابط عمومی ها باید فضایی را ایجاد نمایند تا مردم و مخاطبان، تنگناها، امکانات و توانمندی های سازمان را بدانند و بر اساس این توانمندیها، انتظارات خود را تنظیم کنند و از سوی دیگر دستگاهها نیز نیازهای مردم و مخاطبان خود را شناخته و برنامه ریزی صحیحی داشته و این امر مفهوم ایجاد یک مفاهمه صحیح است.

نماینده عالی دولت در استان دلیل وجود برخی توقعات خارج از توان را جریان یکسویه اطلاع‌رسانی‌ها دانست و تاکید نمود: اینگونه برخوردها با مردم مانع آشنایی درست آنها با ضعف‌های موجود در سیستم های اداری و بالا رفتن انتظارات می‌شود و چنانچه پاسخ صحیحی به این انتظارات داده نشود، مردم در توانمندی دولتها دچار تردید خواهند شد.

وی ایجاد مفاهمه بین دستگاه اجرایی و جامعه هدف را عامل ایجاد مشارکت موثر گروه مورد نظر در برنامه‌های دستگاه اجرایی دانست و اضافه نمود: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید از توان یکدیگر استفاده نموده و در کارها همپوشانی داشته باشند.

انصاری عمده ترین قابلیت روابط عمومی ها را مهارت تعامل و روحیه ایجاد ارتباط موثر با مردم دانست و خاطرنشان کرد: افرادیکه در حوزه روابط عمومی فعالیت می کنند باید دانش روابط عمومی، تسلط کامل به زبان فارسی و مهارتهای عملی روابط عمومی را در خود تقویت نمایند و بتوانند از تکنولوژی ارتباطات جهت انتقال سریع اطلاعات بهره مند شوند.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف مدیران دستگاهها در قبال روابط عمومی ها اشاره نمود و گفت: تثبیت وضعیت شاغلین در روابط عمومی ها، پرهیز از تغییرات زودهنگام، برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء دانش و مهارت کارکنان روابط عمومی و ایجاد امکان تعامل با روابط عمومی سایر دستگاههای اجرایی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان همچنین استفاده از ابزار رسانه را از ملزومات کار روابط عمومی عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها آینه افکار عمومی هستند و باید در مشارکت اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق به مردم مورد استفاده قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز