خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان خبرداد:

تلفات حوادثرانندگی در سال گذشته ۳.۶ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۶۱

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان، گفت: بیشترین کشته‌های حوادثرانندگی مربوط به شهریور ماه با ۴۹ نفر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان، گفت: بیشترین کاهش در تلفات حوادثرانندگی مربوط به دی ماه گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مهرداد ستاره امروز با اعلام این خبر افزود: بیشترین افزایش تلفات حوادثرانندگی در سال گذشته مربوط به شهریور ماه با ۲۰ درصد به تعداد ۴۹ نفر و بیشترین کاهش مربوط به دی با۲۲ درصد به تعداد ۱۴ نفر است.

ستاره اظهار داشت: در این بازه زمانی ۷۶ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری، ۱۸ و شش دهم درصد در راه‌های درون شهری، پنج و سه دهم درصد در جاد‌های خاکی روستایی بوده و محل تصادف یک دهم درصد موارد نیزنامعلوم است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان در این زمینه گفت: بیشترین تلفات حوادثرانندگی شهرستان زنجان در سال گذشته مربوط به تیربا ۱۹و دو دهم درصد و خرداد با بیش از ۱۲ درصد و بیشترین افزایش مربوط به شهریور با۶ / ۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۱ بوده است.

ستاره ادامه داد: پارسال شهرستان زنجان با ۱۸۶ نفر، ابهر ۵۸ نفر و خدابنده با ۳۰ نفر بیشترین و شهرستان طارم با ۱۱ نفر و ماهنشان با چهار نفر کمترین تعداد کشته‌های ناشی از حوادثرانندگی را داشته‌اند.

وی اظهار کرد: از لحاظ سنی ۱۱ درصد افراد فوت شده در حوادثرانندگی سال گذشته ۱۰ سال وکمتر، ۹ درصد ۱۱تا۲۰ سال، ۲۰ درصد ۲۰تا۳۰ سال، ۵/۳۲ درصد ۳۰ تا ۵۰ سال، ۵/۲۷ درصد کشته‌های تصادفات ۵۰ سال به بالا داشته‌اند، همچنین بیش از ۷۲درصد کشته‌ها مرد هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: علت اصلی مرگ بیش از ۴۲ درصد از افراد ضربه به سر، بیش از ۴۸ درصد شکستگی‌های متعدد، دو شش دهم درصد به دلیل خونریزی و شش و چهاردهم درصد به دلیل علل اشتراکی بوده است.

ستاره در پایان خاطر نشان شد: پارسال ۴۵ و هشت دهم درصد از متوفیات حوادثرانندگی در محل حادثه، ۹ درصد درحین انتقال به بیمارستان و ۴۵ درصد از افراد در بیمارستان فوت شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز