خبرگزاری کار ایران

در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال‌جاری عنوان شد؛

دبیرستان شریعتی زنجان در بین ۲۱ مدرسه ماندگار کشور به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۶۵

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.

استاندار زنجان گفت: تخریب دبیرستان امیرکبیر به بهانه بازسازی، اقدامی نادرست از سوی آموزش و پرورش وقت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» در اولین دستور جلسه شورا، عسگری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب که مدرسه دکتر شریعتی بعنوان یکی از ۲۱ مدرسه ماندگار کشور شناخته شده است گفت: بر اساس تعریف شورای عالی آموزش و پرورش کشور، مدارسی که دارای شاخص‌هایی همچون قدمت، سابقه آموزشی، اعتبار و پیشینه درخشان علمی و معماری خاص آموزشی باشند شناسایی و در زمره مدارس ماندگار کشور ثبت می‌شوند و دبیرستان شریعتی زنجان نیز جزو ۲۱مدرسه ماندگار کشور که بیش از ۵۰سال قدمت آموزشی دارد به ثبت رسیده است.

جمشید انصاری، استاندار زنجان نیز درنخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری، با تاکید بر اینکه دبیرستان شریعتی باید بر اساس شرایط و ضوابط مدارس ماندگار اقدام به انتخاب هیئت امنایی با شرایط خاص نماید، تصریح داشت: این هیئت امنا اختیار دارد نسبت به انتخاب مدیر مناسب بر اساس ضوابط شورای عالی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید پیش بینی‌های لازم را انجام دهد.

استاندار زنجان گفت: در مدارس ماندگار انتخاب نیروی انسانی، تدوین کتب درسی و برنامه ریزی آموزشی مجزا از اختیارات هیئت امنا می‌باشد و انتخاب دانش آموزان این مدارس می‌تواند طی ضوابطی خاص انجام پذیرد.

انصاری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هویت علمی شهر زنجان مربوط به دبیرستان امیرکبیر بود گفت: تخریب دبیرستان امیرکبیر به بهانه بازسازی، اقدامی نادرست از سوی آموزش و پرورش وقت محسوب می‌شود.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنانش به اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان اشاره داشت و گفت: لازم است ابتدا جلسه‌ای در سطح استان جهت هماهنگی دستگاههای فرهنگی که برنامه‌های ویژه اوقات فراغت دارند برگزار شود و سپس آموزش و پرورش استان برنامه‌هایی را که کمتر از سوی دستگاه‌ها به ان پرداخته می‌شود اجرا نماید تا ضمن جلوگیری از اجرای برنامه‌های موازی و یکسان، دانش آموزان بتوانند از برنامه‌های متنوع تری استفاده کنند.

انصاری عنوان کرد: دانش آموزان بالا‌تر از کلاس ششم، از سوی مدیران مدارس به مراکز کسب وکار مطمئن در سطح شهر معرفی شوند تاعلاوه بر کسب درآمد و حرفه آموزی بدون استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش، اوقات فراغت خود را غنی کنند.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های هنرستان‌های فنی استان تاکید نمود و پیشنهاد داشت: هنرستان‌های سطح استان می‌توانند با پذیرش سفارش کار و انجام سفارشات با کمک دانش آموزان، هم اوقات فراغت دانش آموزان را غنی سازی نمایند و هم در کنار کسب درآمد، به آموزش عملی دروس فنی خود بپردازند.
در ادامه این جلسه کاوندی و احمدی رؤسای دانشگاههای فرهنگیان استان به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاههای پردیس الزهرا و پردیس شهید بهشتی استان پرداخته و مشکلات خوابگاهی دانشجویان را ارائه کردند.

استاندار زنجان در این زمینه اظهار داشت: هیچ ضرورتی برای نگهداری همه دانشجویان در خوابگاه‌ها وجود ندارد و می‌توان با عدم پذیرش دانشجویان غیر بومی، بار خوابگاهی دانشگاههای پردیس را کم کرد.

وی کاستن ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌های فرهنگیان زنجان به یک سوم تعداد موجود را یکی از راهکارهای کاهش هزینه و مشکلات خوابگاههای دانشگاه فرهنگیان استان دانست و افزود: می‌توان امکاناتی جهت رفت و برگشت دانشجویان سایر شهرهای استان نیز فراهم نمود تا از اسکان شبانه روزی دانشجویان شهرستان‌های زنجان در خوابگاه‌ها جلوگیری کنند.

انصاری در پایان بر لزوم فعال کردن شوراهای آموزش و پرورش مناطق چهاده‌گاه استان اشاره کرد وگفت: شوراهای آموزش و پرورش کلیه مناطق استان می‌توانند با شناسایی فضاهای شهری و شهرکهای استان که فاقد مراکز آموزشی هستند، دولت را در اولویت بندی اتمام ساخت و تجهیز مدارس یاری کنند.

همچنین د راین جلسه مقرر شد در جلسه آتی شورا، وظایف شوراهای استان به ترتیب در دستور کار قرار گیرد و ضمن نهایی شدن ترکیب اعضا، گزارشی از تعداد و وضعیت دانش آموزان و فضاهای آموزشی استان ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز