خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

۴۰ هزار نفر در استان زنجان بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۶۳

علیرغم اختصاص ۶۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاههای زودبازده در هشت سال اخیر، ۴۰ هزار نفر در استان زنجان بیکار هستند.

معاون اجتماعی کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: دولت به سمت توسعه و نهضت ظرفیت اسمی در کارگاه‌ها حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» طیب جعفری معاون اجتماعی کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز(۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی ادارت تابعه تعاون استان زنجان به تشریح نرخ بیکاری و اشتغال استان زنجان در سال‌های گذشته پرداخت و اظهار داشت: نرخ بیکاری در طی سال‌های ۸۸ تا ۹۰،۱۰ درصد بود که در سال ۹۱ به ۱۱.۲ درصد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه براساس آمار وزراتخانه متبوع نرح بیکاری در سال ۹۲ به ۹.۹ درصد کاهش پیدا کرده است از افزایش نرخ مشارکت در این بازه زمانی خبر داد.

جعفری با یادآوری اینکه مهاجرت به استان‌های همجوار به جهت شرایط کسب و کار مناسب یکی از پیش بینی‌های کار‌شناسان برای کاهش نرخ مشارکت در استان است، افزود: این نرخ از ۴۲.۱ درصد در سال ۹۱ به ۳۹ درصد در سال ۹۲ رسیده است.

وی در ادامه از اختصاص ۶۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده استان طی هشت سال اخیر خبر داد و یادآور شد: علیرغم اختصاص این تسهیلات همچنان ۴۰ هزار نفر در استان زنجان بیکار هستند.

معاون اجتماعی کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به نیاز استان به ۱۷۹ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد فرصت شغلی در سال جاری اشاره کرد و افزود: دولت به سمت توسعه و نهضت ظرفیت اسمی در کارگاه‌ها حرکت می‌کند.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال ۷۳ میلیارد تومان اعتبار و توان تسهیلاتی برای استان زنجان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول از تعاون به عنوان یکی از اولویت‌های استراتژیک دولت یاد کرد و افزود: باتوجه به اختصاص ۲۵ درصد از برنامه پنجم توسعه به این مقوله همچنان توجه به تعاونی‌ها آنطور که باید و شاید انجام نمی‌شود.

به گفته جعفری ۲۷ درصد فرایند اقتصادی کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز