خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبرداد:

اهدای ۲۵۴ کمک هزینه ازدواج به مددجویان

کد خبر : ۱۶۱۰۳۲

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از اهدای ۲۵۴ کمک هزینه ازدواج به مددجویان این نهاد خبر داد.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان، گفت: سال گذشته به ۲۵۴ نفر از نوعروسان و تازه دامادهای زنجانی کمک هزینه ازدواج اهدا شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، اصغر پناهی اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان در راستاب عمل به سنت‌های حسنه در بحثازدواج اقدام به اهدای کمک هزینه به مددجویان این نهاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه‌های ازدواج کمیته امداد در راستای تسهیل امر ازدواج و همچنین تشویق مددجویان به انجام این سنت حسنه اعطا می‌شود، بیان کرد: این کمک‌هزینه‌ها به دو صورت در قالب خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان اهدا می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه مبلغ کمک هزینه‌های خرید جهیزیه ۱۰ میلیون ریال و هدیه ازدواج ۲ میلیون ریال است، اضافه کرد: سال گذشته به ۲۵۴ نفر از نوعروسان و تازه دامادهای زنجانی کمک هزینه ازدواج اهدا شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان برای اهدای کمک هزینه‌های مذکور ۲ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال اعتبار هزینه کرد.

پناهی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی برای زوج‌های جوان نیز خبر داد و گفت: این دوره‌ها قبل از اهدای کمک‌هزینه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعات در زندگی اشخاص محسوب می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده شده است که به دلیل انتخاب‌های نادرست زندگی دو زوج از هم پاشیده شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان همچنین عدم وجود آگاهی در زمینه ازدواج را نیز از دیگر دلایل شکست ازدواج عنوان کرد و افزود: در صورتی که آگاهی لازم در مددجویان وجود داشته باشد، از شکست مددجویان در بحثازدواج جلوگیری می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: این دوره‌ها به منظور بصیرت‌افزایی در بین مددجویان این نهاد و در راستای ارتقای سطح آگاهی آن‌ها در موضوع ازدواج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره مذکور موضوعات مختلفی به جامعه هدف آموزش داده می‌شود، گفت: در این دوره‌ها مسائلی همچون آشنایی بیشتر مددجویان با اصول و مبانی دینی و معرفتی و بکار بستن آن‌ها در زندگی، تقویت عزت نفس مددجویان، تقویت ارتباطات مثبت اجتماعی زوجین، نحوه برخورد زوجین در زندگی مشترک، مدیریت اقتصادی زندگی و… به مددجویان آموزش داده می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه در دوره‌های آموزشی مذکور کنترل اضطراب، کنترل خشم، خود آگاهی، رفتار قاطعانه، ارتباط موثر، همدلی، وابستگی سالم، مثبت اندیشی، تغییر پذیری، تفکر انتقادی، تفکر خلاقانه و… به مددجویان آموزش داده می‌شود، گفت: با بررسی به عمل آمده برگزاری این دوره‌ها تاثیر بسزایی در عملکرد مددجویان داشته و با آمار گرفته شده در حال حاضر میزان طلاق در بین جامعه هدف کمیته امداد کمتر از یک درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز