خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان:

استفاده از تولیدات داخلی گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۷۲

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان, با اشاره به اهمیت ونقش اساسی دانشجویان در تحقق شعار سال ومنویات مقام معظم رهبری, گفت: دانشجویان نقش تاثیرگذاری در تحقق شعار سال دارند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان، گفت: یکی از علومی که کشوردر آن بر‌تر است، علم هسته‌ای است.
به گزارش خبرنگار «ایلنا»، عباس بابایی شامگاه دیروز در همایش دانشجو، عزم ملی و مدیریت جهادی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحثتعیین شعار سال اظهار کرد: اهمیت بحثاقتصاد و فرهنگ موجب شده است، که ایشان در شعار سال به این دو نکته مهم تاکید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مولفه‌های فرهنگ در دنیا بسیار است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان در ادامه با اشاره نقش تاثیرگذار دانشجویان در تحقق شعار سال افزود: دانشجویان به علت اینکه در یک مکان فرهنگی فعالیت دارند، از همین رو باید تلاش لازم را در تحقق شعار سال انجام دهند.

این مسئول با تاکید بر توجه بیشتر دانشجویان به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه تحقق شعار سال اضافه کرد: دانشجویان به علت موقعیتی که دارند، همواره در تحقق شعار سال یک گام جلو‌تر از دیگران هستند.

بابایی، با تاکید بر توجه بیشتر دانشجویان به تولید علم و دانش اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش دانشجویان در بسیاری از شاخص‌ها به جایگاه مورد نظر نزدیک شده‌ایم و در بسیاری از موارد نیز جزو کشورهای بر‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در بسیاری از علوم جزو پنج تا ۱۰ کشور بر‌تر است، توضیح داد: یکی از علومی که کشوردر آن بر‌تر است، علم هسته‌ای است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه کشور برای رسیدن به علم هسته‌ای چهار شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، بیان کرد: در این راستا شهید شهریاری که از فرزندان پرافتخار استان زنجان نیز بودند، در تولید انرژی هسته‌ای و چرخه علمی نقش تاثیرگذاری داشتند.

این مسئول با اشاره به برخی از ویژگی‌های اخلاقی شهید شهریاری توضیح داد: ایشان با وجود اینکه یک دانشمند بر‌تر در بحثهسته‌ای بودند، اما هیچگاه نماز شب خود را فراموش نکرده و همواره به فرایش دینی توجه ویژه‌ای داشتند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحثاقتصاد و فرهنگ تصریح کرد: اهمیت بحثاقتصاد تا حدی است که رهبر معظم انقلاب پنج سال این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر عزم جهادی در تحقق شعار سال گفت: باید نشان دهیم که توانایی انجام کار را داریم، همانگونه که پس از انقلاب این امر ثابت شد و کشوری که وابسته به غرب بود، هم اکنون پس از ۳۵ سال به عنوان قدرت جهانی مطرح است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان همچنین با اشاره به بحثمهم اقتصاد مقاومتی بیان کرد: استفاده از تولیدات داخلی گام مهمی در تحقق این امر مهم است.

این مسئول همچنین به بحثمهم فرهنگ نیز اشاره داشت و گفت: همه پیشرفت‌ها در سایه فرهنگ حاصل می‌شود.

وی در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال اقدامات عملی و جهادی در بحثتحقق شعار سال چه در بخش اقتصادی و چه فرهنگی توسط دانشجویان انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز