خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر زنجان:

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار شورای اسلامی زنجان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۱۶

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد در سال جاری در دستور کار شورای شهر زنجان قرار می گیرد.

رئیس شورای شهر زنجان، گفت: امسال تلاش خواهیم کرد تا رابطه با استان‌های همجوار برای استفاده از تجربیات و ابتکارات این استان را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آراض ضیایی رئیس شورای شهر زنجان امروزسه شنبه(۲۶ فروردین) دراولین جلسه شورای اداری شهر زنجان به نام گذاری سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری به چهار مقوله اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی تاکید جدی داشتند که تحقق این مقوله عزم مردم و مسئولان را می‌طلبد.

ضیایی، به تاکیدات رهبری در اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این تاکیدات که در قالب ۲۴ بند در سال گذشته اعلام شده است در جلسات کمیسیون شورای شهر زنجان بررسی خواهد شد.

این مقام مسئول در زنجان، به برخی از اقدامات شورا در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در همین راستا تقویت و توسعه کارآفرینی از طریق ایجاد تعاونیهای تولید خرد از سوی سرپرستان خانوار و جوانان جویای کار از طریق توسعه بازارچه‌های عرصه محصولات در شهر زنجان و تامین مواد اولیه این تعاونی‌ها در دستور کار است.

ضیایی، همچنین به مقوله نوآوری درزمینه خدمات شهری و مناسب سازی کاهش هزینه انرژی و بازیافت زباله‌ها اشار کرد و افزود: امسال تلاش خواهیم کرد تا رابطه با استان‌های همجوار برای استفاده از تجربیات و ابتکارات این استان را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر زنجان، همچنین یکی دیگر از رویکردهای شورای شهر زنجان درعملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را بکارگیری انرژی‌های نو برای کاهش هزینه‌های انرژی‌های مصرفی عنوان کرد و ادامه داد: توسعه و توزیع عادلامه خدمات و زیرساخت‌ها برای کاهش اختلاف طبقات منطبق با اقتصاد مقاومتی اجرایی خواهد شد.

به گفته ضیایی تقویت عدالت در بین اقشار مختلف جامعه از طریق حذف واسطه در زنجیره تولید و توزیع از طریق بازارهای عرصه مستقیم کالا و کمک به مدیریت سردخانه‌های انبارهای ذخیر کالا نیز از دیگر راهکارهایی اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

رئیس شورای شهر زنجان، اصلاح و شفاف سازی نظام مالی مبتنی بر اصول قیمت تمام شده و تدوین مبانی دیپلماسی شهری در ارتباط آفرینی بین شهر‌ها با کشور‌ها همجوار و اصلاح نظام درآمدی شهرداری و کاهش وابستگی به دولت از طریق آفرایش درآمدهای پایدار را از دیگر اقدامات شورای شهر زنجان در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی، در پایان خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی سیاست اقتصادی به عنوان هدف بالادستی در تمام حوزه‌ها در قالب برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز