خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

ایمان قوی و باور محکم موجب احیای امر به معروف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۱۴

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ایمان قوی، باور محکم و اعتقاد به معاد موجب احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: اسلام برای مستحکم کردن روابط جامعه حلقه اتصالی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، در مراسم گرامیداشت شهید خلیلی طلبه ناهی از منکر در زنجان اظهار کرد: دین مبین اسلام مانند دانه‌های زنجیر افراد جامعه را به هم متصل کرده و زشت و زیبای جامعه مربوط به همه افراد جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی «به تو چه» و «به من چه» وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نظارت همگانی یکی از مسائل مهم و مورد توجه جامعه اسلامی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه افراد جامعه در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، ادامه داد: اسلام برای مستحکم کردن روابط جامعه حلقه اتصالی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ایمان قوی، باور محکم و اعتقاد به معاد در تک تک سلول‌های انسان مومن جاری و ساری است، افزود: تنها افرادی که دارای چنین خصایلی هستند می‌توانند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه اقدام شیهد خلیلی اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود که باید همه افراد جامعه از آن آگاه شوند، خاطرنشان کرد: دغدغه این جوان بیماری، بستری شدن در بیمارستان و همه دردهایی که می‌کشید نبود، بلکه رضایت مولایش از عملکرد وی بیشتر برای او خوشایند بود.

وی بر ضرورت مطالعه نامه این شهید به مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: زوایایی مختلفی در این نامه وجود دارد که دغدغه‌های یک جوان مسلمان را نشان می‌دهد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دغدغه این جوان این است که مسلمان از دنیا رود، بیان داشت: منطق پر رنگ این شهید منطق شیعه و پرتوی از منطق امیر المومنین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمام واجبات حتی جهاد فی سبیل‌الله در مقابل احیای امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره‌ای در برابر دریا است، ادامه داد: باید به این ضرورت مهم توجه شود.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت شهید خلیلی امروز در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با حضور مسئولان و طلبه‌ها برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز