خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

مادران شهید برای داشتن چنین فرزندانی به خود افتخار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۳۰۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مادران و همسران شهدا الگوی نسل‌های جدید جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: حفظ مکتب شیعه برای مسلمانان همواره مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت الله شیخ علی خاتمی، ظهر امروز یکشننبه(۲۴فروردین) در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا اظهار کرد: تاریخ شیعه با خون نوشته شده و با خون شهید نیز ادامه یافته است.

آیتالله خاتمی، با بیان اینکه این راه همچنان تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دارد، تصریح کرد: شیعه برای پاسداری از قرآن، سنت پیامبر و مکتب اهل بیت(ع) در طول تاریخ خون داده و با خون خود حافظ اسلام بوده است.

امام جمعه زنجان، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نخستین کسی بود که در راه اعتلای اسلام خون خود را تقدیم کرد، ادامه داد: این بانوی فداکار اسلام برای ماندگاری شیعه، دفاع از امامت و حریم ولایت و اجرایی شدن وصیت نامه پدرش از جان خود گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با بیان اینکه راه شیعه همچنان ادامه دارد و فرزندان حضرت زهرا(س) این راه به خوبی ادامه داده‌اند، بیان داشت: حفظ مکتب شیعه برای مسلمانان همواره مهم است.

آیت‌الله خاتمی، با بیان اینکه کربلا نیز برای دفاع از اسلام رخ داد و حوادثآن در تاریخ شیعه ماندگار شد، ادامه داد: در خاکریز دفاع از شیعه فرزندان حضرت زهرا(س) قرار گرفته‌اند و تا به امروز هم این راه را ادامه داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون توطئه‌های مختلفی علیه شیعه اعمال شده است، خاطرنشان کرد: با وجود همه توطئه‌ها اسلام به قوت خود باقی مانده و هر روز درخشان‌تر از اعصار گذشته شده است.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه شهدا نیز برای پاسداری از مکتب اسلام به میدان جنگ رفتند، یادآور شد: مادران شهید برای داشتن چنین فرزندانی به خود افتخار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با اشاره به روحیه ایثار و شهادت رزمندگان اسلام ابراز داشت: باید خانواده‌های شهدا با حفظ این روحیه دین خود را ادا کنند.

آیت‌الله خاتمی، با اشاره به عکس‌العمل مادر شهید شهریاری در مقابل دیدگاه‌های رسانه‌های غربی بیان داشت: این مادر شهید با صلابت، ایمان و درایت پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان داد.

وی، با بیان اینکه راه شهادت راه تازه‌ای نیست، ادامه داد: این راه از یک هزار و ۴۰۰ سال گذشته آغاز شده و رهروان حقیقی آن برای نگهداشت آن از خون خود نیز دریغ نکرده‌اند.

امام جمعه زنجان، در ادامه با اشاره به اینکه الگوی مادران و همسران شهدا حضرت زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) حضرت سکینه و مادر حضرت ابوالفضل هستند، خاطرنشان کرد: باید این الگو‌ها به جامعه به درستی معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ایثار و مقاومت مادران و همسران شهدا را قابل تقدیر دانست و افزود: مادران و همسران شهدا با اعتماد به نفس بالا و با اعتماد به خداوند متعال فرزندان و همسرانشان را برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تشویق می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی، تربیت صحیح و درست را موجب ماندگاری شهدا دانست و افزود: ایمان قوی مادران و همسران شهدا به پیروزی اسلام بر کفر موجب شد تا اجازه حضور عزیزان خود را در جنگ بدهند.

وی، با اشاره به اینکه همه دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی با مجاهدت شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به دست آمده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت با شهدا معنا می‌شود.

امام جمعه زنجان، در پایان، با تقدیر از مادران و همسران شهدا تاکید کرد: باید از زحمات مادران و همسران شهدا به نحو شایسته‌ای تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز