خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان زنجان تاکید کرد:

آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا اقتصاد ملی را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۶۷

عوامل و مولفه‌های موثر بر حجم قاچاق در اقتصاد کشور متعدد و معمولا طیفی از عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در وضعیت فعلی قاچاق موثر است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عوامل و مولفه‌های موثر بر حجم قاچاق در اقتصاد کشور متعدد و معمولا طیفی از عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در وضعیت فعلی قاچاق موثر است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سردار علیرضا صالحی، روز یکشنبه در جلسه تعزیرات حکومتی استان زنجان بیان داشت: قاچاق کالا یک معضل اجتماعی است که اکثر کشورهای جهان به نوعی از آن رنج می‌برند و در کشور ما نیز قاچاق کالا، بزرگ‌ترین خطری است که بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی کشور را تهدید می‌کند.

سردار صالحی یادآورشد: امنیت اجتماعی و اقتصادی، مهم‌ترین عاملی است که بستر ساز رشد و توسعه در هر جامعه می‌باشد و به منظور افزایش امنیت، شناخت و کاهش آسیب‌ها در هر جامعه‌ای ابتدا باید تهدید‌ها و پتانسیل‌های منطقه را شناخت و در جهت دهی درست آن‌ها کوشید.

وی، ابراز کرد: عوامل و مولفه‌های موثر بر حجم قاچاق در اقتصاد کشور متعدد و معمولا طیفی از عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در وضعیت فعلی قاچاق موثر است.

فرمانده انتظامی استان زنجان، وضعیت چند عاملی بودن قاچاق کالا را موجب گسترش آسیب‌های ناشی از آن ذکر کرد.

صالحی، در ادامه افزود: آسیب‌های منتهی به قاچاق کالا و نیز آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا در یک روند شدید شونده می‌تواند اقتصاد ملی را مورد تهدید قرار دهد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه این مراسم گفت: وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک نهاد حاکمیتی رسیدگی به تخلفاتی است که به این دستگاه فرستاده می‌شود.

حمید رضا عزیزپو، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی را ۲۵ روز ذکر و ابرازکرد: این مدت زمان در این استان هشت روز است.

وی، اظهارکرد: پشتوانه مذهبی و فرهنگی که در میان بازارایان زنجان وجود دارد نگرش مناسبی در میان اصناف و خود داری از تخلف ایجاد کرده است.

عزیزپور، تاکید کرد: در صورتی که مردم نسبت به مشاهده تخلفات و گزارش آن به دستگاه‌های نظارتی احساس مسئولیت کنند به حتم می‌توان شاهد کاهش چشم گیر تخلفات در بازار بود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان در پایان، با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی دادگاهی برای رسیدگی به تمام جرایم صنفی است گفت: تعزیرات آمادگی کامل برای همکاری با تمام دستگاه‌های نظارتی دارد.

گفتنی است این جلسه با حضور برخی از مسئولین برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز