خبرگزاری کار ایران

در هفتمین جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان زنجان مطرح شد؛

دستگاه‌های اجرایی شهرستان طارم بیشترین و شهرستان خدابنده کمترین میزان رضایتمندی را کسب کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۳۷

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، استانداری زنجان، گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی، از نتایج پژوهش های می توان از هزینه مجدد اعتبارات برای پژوهش در موضوعات مشابه دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرد و دستگاهها می توانند از نتایج پژوهش های یکدیگر بهره مند شوند.

ایلنا: مدیرکل منابع انسانی استانداری زنجان، گفت: بیمه دانا، اداره کل پست و سازمان بازنشستگی استان از میان دستگاه‌های دولتی و دفاتر پیشخوان از بین بخش های غیردولتی، بیشترین امتیاز در میزان رضایت مردمی را کسب کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عادل علیپور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در هفتمین جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان با تاکید بر اولویت بندی طرح های پژوهشی در دستگاههای اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به تخصیص منابع محدود پژوهشی باید طرح های مهمی که مشکلات استان را رفع می نمایند و مکمل یکدیگر هستند در اولویت قرار گیرند.

معاون منابع انسانی استاندار با بیان این مطلب که دستگاههای اجرایی استان می توانند ۱ تا ۳ درصد از بودجه خود را به اجرای طرح های پژوهشی صرف نمایند، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاههای اجرایی، پست کارشناسی و پژوهشی دارند و اعتبارات پژوهشی دریافت می نمایند ولی آن دسته از دستگاهها که این امکان را ندارند می توانند با همکاری دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و پارک های فناوری نسبت به اجرای پژوهش های مورد نیاز خود عقدقرارداد نمایند.

علیپور بر لزوم تدوین بانک اطلاعاتی طرح های پژوهشی انجام شده در استان اشاره نمود و گفت: با تهیه این بانک اطلاعاتی، از هزینه مجدد اعتبارات برای پژوهش در موضوعات مشابه دستگاههای اجرایی جلوگیری خواهد شد و دستگاهها می توانند از نتایج پژوهش های یکدیگر بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه، جلیل خانی مدیرکل منابع انسانی استانداری زنجان نیز با ارائه گزارشی از اجرای طرح افکارسنجی در ۴۸ دستگاه اجرایی با ۳۳۷ واحد اجرایی که دارای مراجعین بسیاری هستند ارائه نمود و گفت: در این طرح رضایتمندی ۷۲۹۳ نفر از مراجعین به دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۱۹/۷۶ درصد از آنان، که اغلب بین رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال بودند، رضایتمندی خود را از عملکرد دستگاهها اعلام کرده اند.

جلیل خانی سنجش میزان رضایت مردم از عملکرد و خدمات دستگاههای دولتی و برخی از بخش های غیردولتی استان را از مهمترین اهداف اجرای طرح افکارسنجی برشمرد و افزود: بیمه دانا، اداره کل پست و سازمان بازنشستگی استان از میان دستگاههای دولتی و دفاتر پیشخوان از بین بخش های غیردولتی، بیشترین امتیاز در میزان رضایت مردمی را کسب کرده اند.

وی به اجرای طرح افکار سنجی در شهرستانهای استان زنجان نیز اشاره نمود و گفت: در مجموع، دستگاههای اجرایی شهرستان طارم بیشترین و دستگاههای شهرستان خدابنده کمترین امتیاز درمیزان رضایت مراجعین ازدستگاههای اجرایی راکسب نموده اند.

دبیر کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اظهار داشت: حدود ۶۲ درصد از مراجعین برای نخستین بار بود که به دستگاه اجرایی مراجعه نموده بودند و ۵/۱۷درصد از مراجعین بدلیل طولانی بودن گردش کار بیش از ۲ بار به دستگاه مراجعه داشتند.

جلیل خانی به برگزاری ۷ جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان در سال ۹۲ اشاره نمود که بیش از ۲۱ موضوع در دستور کار بررسی شده و ۴۶ مصوبه داشته است.

کرباسی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری زنجان نیز در این جلسه از لزوم ثبت طرح های پژوهشی در سامانه کشوری «سمات» خبر داد و گفت: در استان زنجان از مجموع ۴۱ دستگاه استانی مشمول، ۳۹ دستگاه اجرایی کد ثبت نام دریافت نموده اند که از این تعداد نیز ۱۶ دستگاه طرح های خود را در سامانه سمات ثبت نموده اند و تاکنون ۵ طرح مجوز عقد قرارداد با مراکز پژوهشی را کسب کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز