خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبر داد:

برنامه های نوروزی میراثفرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان زنجان از ۱۶اسفند آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۳۱

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از آغاز برنامه های نوروزی میراثفرهنگی زنجان از ۱۶ اسفند خبر داد.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سال‌جاری علاوه بر خود گنبد سلطانیه بناهای قدیمی اطراف آن از جمله چلبی اوغلی، مقبره ملا حسن کاشی و معبد داش‌کسن به عنوان مجموعه گردشگری به گردشگران معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان، " یحیی رحمتی "، در جمع خبرنگاران زنجان، با اشاره به اجرای برنامه های مختلف از سوی اداره کل میراثفرهنگی در ایام عید نوروز اظهار داشت: ‌ برنامه های ایام نوروزی از ۱۶اسفند در زنجان کلید می خورد.

وی با بیان اینکه زنجان پاک عنوان برنامه ۱۶ اسفند است که با همکاری تشکل های مردم نهاد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی های بصری از اهداف این برنامه است.

این مقام مسئول با اشاره به ساماندهی وضعیت موجود اقامتگاه های گردشگری در زنجان تصریح کرد: یک هزار و ۲۴۵ تخت در هتل ها و مهمانپذیرهای زنجان آماده شده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در طول ایام نوروز ۲۵ پایگاه انتظامی به ارائه خدمات می پردازند، تصریح کرد: ۲۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت نیز از سوی هلال احمر خدمات لازم را ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه خدمات پزشکی نیز از طریق ۱۰ پایگاه شهری، ۲۶ پایگاه جاده ای و سه پایگاه سلامت ارائه می شود، بیان داشت: ۱۳ داروخانه شبانه روزی نیز خدمات لازم را ارائه می کنند.

این مسئول با بیان اینکه تعداد تلویزیون‌های شهری در زمینه راهنمایی مسافران هفت مورد است، ادامه داد: طی ایام عید نوروز، ۳۹۳ ناظر در روز در سطح استان به نظارت می ‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه به صورت متوسط ۲۰ ساعت جشن‌ها، جشنواره‌ها و مسابقاتی طراحی و در استان اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: ۴۰ سفره هفت سین نیز در سطح استان زنجان به مناسبت عید نوروز برپا می‌شود.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طی ایام نوروز شهربازی زنجان فعال است، افزود: همه جایگاه‌های سوخت نیز در این ایام فعال خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه هفت باب از حمام‌های عمومی استان زنجان به منظور ارائه خدمات به مسافران طی ایام نوروز فعال خواهد بود، گفت: ۱۸ پایگاه امداد خودرویی نیز به منظور ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

وی از تهیه ۱۴۰ هزار بروشور و کتابچه خبر داد و افزود: ۹ نفر کشیک نیز از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی در نظر گرفته شده است.

این مسئول بر ضرورت توقف گردشگران و مسافران در استان تاکید کرد و افزود: به همین منظور برنامه های مختلفی در سلطانیه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گنبد سلطانیه خود به تنهایی جاذبه گردشگری محسوب می شد، تصریح کرد: در سال‌جاری علاوه بر خود گنبد سلطانیه بناهای قدیمی اطراف آن از جمله چلبی اوغلی، مقبره ملا حسن کاشی و معبد داش‌کسن به عنوان مجموعه گردشگری به گردشگران معرفی می‌شود.

رحمتی از برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی استان زنجان در کنار بناهای تاریخی خبر داد و افزود: همچنین افرادی با لباس‌های محلی به ارائه صنایع دستی در مناطق گردشگری استان اقدام خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز