خبرگزاری کار ایران

جلسه شورای اداری شهرستان زنجان تشکیل شد

زنجانی ها در تدارک میزبانی خوب از میهمانان نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۸۹

جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با حضور روسای ادارات شهرستان، نماینده ادارات استان، تشکیل شد.

ایلنا: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری زنجان به گام‌های خوب نظام در زمینه اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز اقتصاد ما به سایر کشورها وابسته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این جلسه علی کاظمی سرپرست فرمانداری زنجان ضرورت توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و تآکید کرد: دستگاههای اجرایی به فراخور وظایف خود باید در این راستا تلاش کنند.

کاظمی همچنین از آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و ستاد تسهیلات نوروزی در شهرستان زنجان خبر داد و خاطر نشان کرد دستگاههای اجرایی شهرستان زنجان آمادگی لازم را برای استقبال از مسافران و ایام نوروز را دارند.

رئیس شورای اداری شهرستان زنجان آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی را یادآور شد و تآکید کرد دغدغه خاصی برای استقبال از مسافران و تعطیلات عید نوروز در شهرستان زنجان وجود ندارد.

وی متذکر شد همزمان با حضور مسافران دیگر استانها وتمهیدات لازم برای آنها توجه به گردشگری داخل استان نیز مورد توجه است و برنامه های لازم در این راستا تدارک دیده شده است.

کاظمی این برنامه ها را در سه سطح، قبل، حین و اجرای برنامه ها عنوان کرد.

سرپرست فرمانداری زنجان همچنین تشکیل جلسه شورای اداری را برای آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان زنجان برای سال آتی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال آینده مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرایی می شود و آمادگی برای این موضوع در سطح شهرستان ضروری است.

در این جلسه دستگاههای اجرایی استان و دستگاههای مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی در شهرستان زنجان برنامه های خود را برای استقبال از مسافران نوروزی و همچنین استقبال از سال جدید ارائه کردند.

در ادامه جلسه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری زنجان نیز طی سخنانی گفت: ظرفیت معدنی استان زنجان نادیده گرفته شده است.

کریم حسین‌خانی افزود: تمدن هر کشوری سه زیربنای مهم دارد که شامل فرهنگ، اقتصاد و نهاد حکومتی ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه تمدن کهن ما برای همه جهانیان ثابت شده است، ادامه داد: اقتصاد دومین پایه و مهم‌ترین پایه جامعه است که باید به آن دقت کافی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری زنجان به گام‌های خوب نظام در زمینه اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز اقتصاد ما به سایر کشورها وابسته است.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای ظرفیت‌های مناسبی است، تاکید کرد: باید در فکر پر کردن خلاهای موجود در کشور باشیم و وضعیت کشور را از این شرایط نه چندان مطلوب خارج کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی بین‌الملل استانداری زنجان با اشاره به نیاز برای شناسایی فرصت‌ها در استان‌ و شهرستان‌ها گفت: باید به سطحی از قدرت اقتصادی برسیم که از سایر کشورهای جهان بی‌نیاز شویم.

این مسئول از وظیفه هر نهاد برای افزایش قدرت اقتصادی یاد کرد و گفت: هر یک از نهادها به صورت جداگانه و با توجه به ساختار خود باید راه افزایش قدرت اقتصادی را هموار کنند.

وی از نیاز به عزم جدی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد و متذکر شد: استفاده از مدیران خوب و کارآمد برای جلوگیری از هدر رفتن منابع از جمله مهم‌ترین راه‌ها برای تحقق این مهم است.

حسین‌خانی با اشاره به وجود ظرفیت بالای معدنی استان زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه این توانایی‌ها به خاطر اجرای نیمه کاره بسیاری از طرح‌ها نادیده گرفته شده است.

در ادمه جلسه وجیه‌الله نوروزی بخشدار مرکزی زنجان گفت: باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره عمرانی در بخش مرکزی برنامه‌ریزی شود.

بخشدار مرکزی زنجان با اشاره به اینکه باید نظارت بر ساخت‌و‌سازهای روستایی افزایش یابد، تاکید کرد: بنیاد مسکن باید بر ساخت‌و سازها نظارت بیشتری را اعمال کند.

این مسئول با بیان اینکه به برخی از این مسکن‌ها انشعابات غیر مجاز داده می‌شود، تاکید کرد: ادارات نظیر آب، گاز و برق نباید تا قبل از دریافت مجوز از بخشداری این انشعابات را واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت‌و‌سازها در حاشیه روستاها بسیار زیاد شده، عنوان کرد: این موضوع در بخش مرکزی زنجان به مراتب بیشتر است.

نوروزی با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین در مسیر راه‌های روستاهای دارای معادن باعثایجاد مشکل شده، خاطرنشان کرد: ترافیک سنگین و تخریب جاده‌ها و بروز حوادثاز جمله مهم‌ترین مشکلات است.

بخشدار زنجانرود نیز در ادامه با بیان اینکه این بخش دروازه ورود به زنجان است، ابراز داشت: این بخش دارای ۱۰۳ روستا است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

مجتبی نوری با اشاره به اینکه ۳۷ روستا در این بخش دچار مشکل آب‌ است، اعلام کرد: گازرسانی به چهار روستا که پیش از این وعده داده شده بود، عملی شده است.

این مسئول با بیان اینکه روستای «ملک باغی» در این بخش در سال جاری جا‌به‌جا شده است، افزود: برنامه جا‌به‌جایی دو روستای بخش زنجانرود نیز در دست بررسی است.

وی به لزوم راه‌اندازی پاسگاه انتظامی «قره بوته» تا پایان سال تاکید و اذعان داشت: برای افزایش امنیت در این منطقه راه اندازی این کلانتری در سریع‌ترین زمان ممکن الزامی است.

بخشدار زنجانرود با اشاره به اینکه دو مدرسه در این بخش میزبان مسافران نوروزی خواهند بود، متذکر شد: سه راهداری در این بخش آماده ارائه خدمات نوروزی به مسافران هستند.

در ادامه جلسه غلامحسن احمدی معاون شهردار زنجان از برنامه‌ریزی شهرداری زنجان برای ارائه خدمات در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: شهرداری زنجان ۳۰ دستگاه کانکس برای توزیع میوه شب عید در سطح شهر مستقر می‌کند. همچنین از ۲۵ اسفند ماه این کانکس‌ها در سطح شهر دایر می‌شوند و تا ۱۵ فروردین فعالیت خواهند کرد.

وی از برنامه‌ریزی شهرداری زنجان برای روز طبیعیت خبر داد و تاکید کرد: بعد از انجام خدمات در ایام عید در روز طبیعیت نیز برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برنامه‌هایی با حضور شهروندان اجرایی می‌شود. حضور شهروندان در برنامه‌های نظافتی در مناطق هدف با مراسم قرعه‌کشی و هدایا برای ۲۰ نفر انجام می‌شود.

معاون شهردار زنجان با بیان اینکه از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین مجوز هیچ گونه حفاری در سطح شهر داده نمی‌شود، افزود: در ایام عید مجوزی برای انجام حفاری به دستگاه‌های خدمات رسان داده نمی‌شود مگر در مواقع بسیار ضروری که قابل تشخیص باشد.

این مسئول از معاینه فنی خودروها در ایام عید توسط شهرداری خبر داد و ابراز داشت: در ایام تعطیلات عید نوروز دو نقطه برای معاینه فنی خودروها در نظر گرفته شده است که نسبت به خدمات‌رسانی به مردم اقدام می‌کنند.

احمدی اجرای مسابقات فرهنگی در ایام عید را یادآور شد و تاکید کرد: شهرداری زنجان برنامه‌های فرهنگی مناسبی در ایام عید همزمان با حضور مسافران در سطح شهر برگزار می‌کند.

معاون شهردار زنجان از آغاز لکه گیری خیابان ها و معابر شهری برای ایام عید خبر داد و تصریح کرد: شهرداری زنجان عملیات لکه‌گیری آسفالت خیابان‌ها و معابر عبوری را در دستور کار دارد و این عملیات را در سطح شهر آغاز کرده است. همچنین رنگ آمیزی و توجه به سیما و منظر شهری در دستور کار قرار دارد.

این مسئول خوش‌آمد گویی به اولین مسافران نوروزی را جزو برنامه‌های دیگر شهردار عنوان کرد و اذعان داشت: اختصاص اتوبوس برای گردشگری داخلی در شهر زنجان و استقبال از اولین مسافران در ورودی شهر زنجان در دستور کار است.

احمدی آماده‌سازی ۱۰۰ تخت چادر برای اسکان مسافران نوروزی در سطح شهر را یادآور شد و گفت: ۱۰۰ تخت چادر برای مسافران در نظر گرفته شده است که در مکان اسکان برای آن‌ها داده می‌شود. همچنین ۳۰۰ تخت پتو نیز به همراه این چادرها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

در این جلسه معاون میراثفرهنگی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز گفت: ویژه‌برنامه «زنجان، روز پاک و سال نو» ۱۶ اسفند ماه برگزار می‌شود.

" علی عباسی " اظهار داشت: این برنامه فرهنگی در ۱۶ اسفند ماه رأس ساعت ۱۰ صبح با حضور شهروندان و علاقه‌مندان به محیط زیست در شهر زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم برای حضور اتوبوس برای جابجایی شهروندان صورت گرفته است، افزود: مکان‌یابی لازم برای انجام این برنامه صورت گرفته و عوارضی‌ها مکان مناسب برای حضور علاقه‌مندان به محیط زیست انتخاب شده است.

معاون میراثفرهنگی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان احیای برنامه‌های آئینی در ایام عید نوروز را یادآور شد و تاکید کرد: در ایام عید نوروز تلاش برای احیای برنامه‌ها و سنت‌های آئینی مردم زنجان صورت می‌گیرد، از جمله این مراسم و سنت‌ها می‌توان به شال سالاماخ اشاره کرد که در این ایام این سنت را مورد توجه قرار خواهیم داد.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین احیای سنت‌های بومی زنجان را در روستاهای مناطق گردشگری بیان کرد: ۱۵ روستای هدف گردشگری در سطح استان زنجان شناسایی شده است که این مراسم‌ها در آن برگزار می‌شود. محدودیتی در تعداد روستاها وجود ندارد و می‌توان با ارائه پیشنهادهای کارآمد این میزان را افزایش داد.

عباسی ساماندهی تابلوهای راهنمای گردشگری در ایام عید نوروز را یادآور شد و تاکید کرد: هدایت مسافران و گردشگران به آثار تاریخی نیازمند ساماندهی مناسب تابلوهای راهنمایی است که برای ساماندهی آن‌ها اقدام می‌‌شود. این ساماندهی شامل رنگ‌آمیزی و بازبینی مجدد آن‌ها خواهد بود.

وی از استقرار ستاد مرکزی ستاد هماهنگی خدمات سفر در امارت دارایی زنجان خبر داد و تاکید کرد: نمایندگان دستگاه‌های عضو در ستاد تسهیلات سفر در این مکان مستقر خواهند بود، این ستاد از ۱۷ اسفند ماه فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه همه برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال از ایام عید و مسافران صورت گرفته است، افزود: همه این برنامه‌ها با حضور و همکاری دستگاه های اجرایی استان صورت می‌گیرد.

این مسئول از فعال شدن حوزه بازرسی و نظارت سازمان میراثفرهنگی خبر داد و تاکید کرد: در ایام عید حوزه بازرسی و نظارت فعال است و بر فعالیت سفره‌خانه‌ها و آژانس‌های مسافرتی سطح شهر نظارت دارد، هشت نفر در بخش نظارت و بازرسی فعالیت می‌کنند.

گفتنی است در این جلسه اعضای حاضر از برنامه های خود برای استقبال از عید نوروز و زیباسازی فضاهای شهری و استقبال از مسافران نوروزی سخن گفتند.

همچنین به مناسبت هفته نیکوکاری اعضای حاضر در جلسه شورای اداری شهرستان هدایای نوروزی خود را به صندوق انداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز