خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان زنجان خبرداد:

خاطرات " شهید حاج میرزاعلی رستمخانی " کتاب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۷۶

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان زنجان از تدوین کتاب خاطرات " شهید حاج میرزاعلی رستمخانی " از فرماندهان شهید استان زنجان خبر داد.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان زنجان از تدوین کتاب خاطرات «شهید حاج میرزاعلی رستمخانی» از فرماندهان شهید استان زنجان خبر داد.
به گزارش ایلنا از زنجان، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان زنجان گفت: انجام این طرح مهم می‌تواند زمینه پرداختن هر چه بهتر به سیره و زندگی نامه این سرداران شهید را ایجاد کند.
اکبر کیانفر، امروز با بیان این مطلب گفت: طرح جمع آوری خاطرات «شهید میرزاعلی رستمخانی» با هدف آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با خصوصیات، رشادت‌ها و وصیت‌نامه این شهید بزرگوار انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه حوزه هنری استان زنجان در نظر دارد با چاپ و انتشار خاطرات و زندگینامه فرماندهان شهید استان زمینه آشنایی و انس هر چه بیشتر مردم با این سرداران فراهم شود، ادامه داد: انجام این طرح مهم می‌تواند زمینه پرداختن هر چه بهتر به سیره و زندگی نامه این سرداران شهید را ایجاد کند.
شایان ذکر است شهید حاج میرزا علی رستم خانی در فروردین ماه سال ۱۳۳۲ در یکی از روستاهای توابع زنجان چشم به جهان گشود. دوران کودکی خود را در محیطی روستایی که آکنده از محرومیت بود به سر برد و در‌‌ همان جا به یادگیری قرآن و نهج البلاغه همت گماشت و در دوران نوجوانی پا به میدان تحصیل علم و دانش نهاد.
وی علاوه بر تحصیل یار و یاور پدرش در امر کشاورزی بود. شهید رستم خانی پس از مدتی به خدمت سربازی اعزام شد و توانست در خدمت سربازی پایان نامه هوابردی را اخذ نماید. این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی جزء اولین تشکیل دهندگان سپاه زنجان بود شهید رستم خانی همزمان با تجاوز عراق به ایران در جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل حضور یافته و در آنجا به خدمت برای اسلام و ایران مشغول بود او با شرکت در چندین عملیات از قبیل فتح المبین، بیت المقدس، خیبر و… سرانجام در عملیات بدر با همرزم شهیدش محمد ناصر اشتری شهادت در راه خدا را بر زندگی دنیوی ترجیع داده و در تاریخ ۲۶ / ۱۲ / ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت می‌رسد. شهید رستم خانی در عملیات آزاد سازی خرمشهر فرمانده یکی از ۴ گردانی بود که نیروهای زنجان در آن حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز