خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان زنجان خبرداد:

نفرات برتر نخستین جایزه ادبی " شهید ابراهیم اصغری " معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۲۵

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به نفرات برتر این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش داستانک اثر مونا اسکندری از همدان با عنوان " خوش به حال بابا " حائز رتبه دوم و فاطمه قشمی از زنجان با داستان " امید " به عنوان نفر سوم معرفی شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: اثر سید میثم رمضانی از قم و محمد علی خامه پرست از زنجان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، گفت: جایزه ادبی شهید ابراهیم اصغری برای نخستین بار و به صورت منطقه‌ای با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، گیلان، همدان، قم، البرز و زنجان برگزار شد.

وی افزود: از مجموع ۲۶۴ اثر ارسالی به نخستین جشنواره داستانی جایزه ادبی شهید ابراهیم اصغری، ۱۸۵ اثر به مرحله داوری راه یافت.

این مقام مسئول، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را هدف از برگزاری این جشنواره برشمرد و اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران ۸ سال دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ اثر در بخش داستانک، ۱۲۵ اثر در بخش داستان کوتاه و ۱۰ اثر در بخش داستان بلند به بخش داوری راه یافتند، اظهار کرد: استان زنجان در بخش داستانک بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده است.

اسماعیلی با اشاره به نفرات بر‌تر این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش داستانک اثر مونا اسکندری از همدان با عنوان «خوش به حال بابا» حائز رتبه دوم و فاطمه قشمی از زنجان با داستان «امید» به عنوان نفر سوم معرفی شد.

به گفته وی اثر الهام درویشی از نهاوند با عنوان سربند یا حسین(ع) نیز در این بخش به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، به نفرات بر‌تر داستان کوتاه اشاره کرد و گفت: پریسا کرمی از زنجان با داستان «شناسنامه»، امیر محمد صمدی از زنجان با داستان «تقدیم به گلهای مریم» و خسرو عباسی از استان البرز با «سنگ یحیی» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی افزود: مجید راستی از آذربایجان شرقی با داستان «ختمی‌های ننه فاطمه»، منصوره سادات می‌رآقاجانی از استان قزوین با «ترنج»، مریم بیات تبار از زنجان با داستان «پرچم‌های وسط قبرستان» و زهره میرعیسی خانی شایسته تقدیر در بخش داستان انتخاب شدند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در بخش داستان بلند هیچ داستانی به عنوان اثر برگزیده انتخاب نشد، اظهار کرد: اثر سید میثم رمضانی از قم و محمد علی خامه پرست از زنجان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

شایان ذکر است از نفرات بر‌تر نخستین جایزه ادبی «شهید ابراهیم اصغری» در ایام دهه فجر امسال از سوی حوزه هنری استان زنجان تجلیل به عمل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز