خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

انحصار موجب گرانی کالاها در بازار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۹

استاندا رزنجان با اشاره به گزارشات ارائه شده سازمان صنعت, معدن وتجارت استان زنجان در خصوص قیمت کالاهای اساسی در استان زنجان گفت: قمیت کالاها و اقلام در استان زنجان دارای تفاوت اساسی با استانهای همجوار است.

زنجان _ ایلنا: استاندار زنجان گفت: عدم مدیریت و کنترل در این زمینه موجب بالارفتن قیمت‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروز دوشنبه(۱۶دی) در دهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به تفاوت قمت در ۵ استان همجوار استان زنجان با استان زنجان گفت: قمیت کالاهای اساسی در این زمینه با دیگر استان‌ها بررسی و مقایسه شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه قیمت اقلام وکالا‌ها در استان زنجان، در مقایسه با این استان‌ها دارای قمیت بالا‌تر است افزود: در استان زنجان توجیهی در این زمینه وجود ندارد.

انصاری قیمت حمل ونقل بار در استان زنجان را نیز گران‌تر از استان تهران عنوان کرد وگفت: عدم مدیریت وکنترل در این زمینه موجب بالارفتن قیمت‌ها شده است.

استاندار زنجان در ادامه در مقایسه وضعیت قیمت کالاهای تولیدی دراستان زنجان گفت: کالاهای که در استان زنجان تولید می‌شود نیز گران‌تر ازدیگر استانهای همجوار زنجان است.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه آن دسته از کالا‌ها واقلام که در استان تولید می‌شود نباید گران‌تر از بقیه استان‌ها باشد، افزود: این موارد ناشی از عدم مدیریت برقیمت کالا‌ها در استان زنجان است.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود وضعیت قیمت کالا‌ها را در استان زنجان متفاوت‌تر از بقیه استان‌های همجوار دانست و گفت: این موضوع باید به جد از سوی مجمع امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.

انصاری در این زمینه با بیان اینکه با توجه به قیمت پایین کالاهای مورد نیاز مردم استان‌های مجاور استان زنجان گفت: منشاء تولید این کالا‌ها در کشور اغلب یکی است ولی در استان زنجان گران‌تر از دیگر جا‌ها عرصه می‌شود که باید بررسی شود.

استاندار زنجان با تاکید بر پیگیری این موارد از سوی مراجع ذیربط گفت: عدم مدیریت صحیح بر وضعیت فروش وعرصه کالا‌ها در استان زنجان موثر در این خصوص است.

وی کنترل ونظارت بر قیمت کالا‌ها را در استان مهم ارزیابی کرد وگفت: باید مرجع مشخصی در این زمینه برای کنترل قیمت کالاهای اساسی ومیوه تره بار وجود داشته باشد.

استاندار زنجان همچنین با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید مرجعی در این راستا مشخص کند تا شهروندان از قیمت کالا‌ها اطلاع و آگاهی داشته باشند تصریح کرد: شهرداری نیز باید به دنبال ایجاد سازمان میادین میوه و تره باردر استان باشد.

این مقام مسئول در استان انحصاررا موجب گرانی کالا‌ها برشمرد و گفت: باید در ورودی میادین ومحل عرصه کالا‌ها قیمت‌ها همانند استان‌های دیگر برای عموم مردم وشهروندان به صورت شفاف ارائه شود.

استاندارزنجان در پایان تشویق سرمایه گذران را برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ موثر دانست و افزود: حمایت از این قبیل فروشگاه‌ها در استان ضروری و الزامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز