خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد:

دومین سوگواره خامس آل عبا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۳۱

دومین سوگواره خامس آل عبا به همت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان، برای دومین سال متوالی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دومین سوگواره خامس آل عبا به همت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان، برای دومین سال متوالی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا از زنجان، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در طول تاریخ ثابت شده است که زبان هنر از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.
جعفر محمدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امروز شنبه(۱۴) دی با اعلام این خبر گفت: سوگواره خامس آل عبا که به همت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان برای دومین سال متوالی در سراسر کشور برگزار می‌شود، تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان با فلسفه عاشورا دارد.
محمدی با بیان اینکه بخش‌های مختلف این سوگواره در قالب زبان هنر بیان می‌شود، یاد آورشد: در طول تاریخ ثابت شده است که زبان هنر از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.
وی در ادامه افزود: آثاری که در قالب هنر در طول تاریخ ثبت شده است ماندگار بوده و در طول قرن‌ها قابل استفاده است.
محمدی از دنیای مدرن به عنوان دنیایی که اطلاعات در آن به راحتی قابل دسترسی است، یاد کرد و خاطرنشان کرد: در این مقوله مسائل مذهبی نمود بیشتری دارد و افرادی که تخصص بیشتری دارند، می‌توانند اظهار نظر کنند.
این مقام مسئول در استان زنجان، به تاثیرگذاری مسائل مرتبط با فطرت بشری در ضمیر ناخودآگاه بشر یاد کرد و افزود: فلسفه عاشورا به عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ اسلام همواره تاثیر شگرفی در عواطف و احساسات افراد دارد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در پایان برگزاری چنین سوگواره‌هایی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مجهز کردن جوانان به سلاح دین و معرفت می‌تواند گام موثری در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز