خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

ترویج سنت‌های حسنه در جامعه یکی از کارکردها مهم رسانه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۹۰

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ترویج سنت‌های حسنه در جامعه را یکی از کارکردهای مهم رسانه‌ها برشمرد و گفت: همه رسانه‌ها باید در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

زنجان _ ایلنا: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۱۸ موقوفه درآمد دار در سطح استان وجود دارد که آثار و برکات بسیاری را به همراه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ظهر امروز(۸ دی) در سومین همایش وقف و رسانه اظهار کرد: شعار امسال هفته وقف همانند سال گذشته «همه واقف باشیم» بوده و لذا باید از همه ظرفیت‌های جامعه به خصوص رسانه‌ها در تحقق این شعار استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه همایش وقف و رسانه با هدف ایجاد زمینه و آمادگی لازم در رسانه‌های استان در جهت استفاده از ظرفیت‌های آنان در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در هفته وقف امسال در سطح استان ۵۳ برنامه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی نیز از دیگر اهداف اجرای برنامه‌های هفته وقف است، ابراز داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه از مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی کشور محسوب می‌شود.

وی شناسایی، حفظ و احیای موقوفات را از رویکردهای اصلی اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و بیان داشت: وقف عامل تاثیرگذاری در سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان فعالیت در خصوص ترویج معارف قرآنی در جامعه را نیز یکی از وظایف اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حال حاضر ۷ هزار حافظ قرآن در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان تربیت شده‌اند.

وی ادامه داد: اجرای نیات واقفان خیراندیش نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد و با تمام تلاش سعی می‌شود این امر به بهترین وجه ممکن صورت گیرد.

وی ایجاد تحول در حوزه نیروی انسانی و اقتصادی را یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۳۱۸ موقوفه درآمد دار در سطح استان وجود دارد که آثار و برکات بسیاری را به همراه دارند.

گفتنی است در پایان سومین همایش رسانه و وقف از رسانه‌های برتر در این حوزه از جمله رسانه ملی استان زنجان، نمایندگان خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، شبستان، فارس، مهر و خبرنگاران روزنامه اطلاعات، هفته نامه‌های البرز خرم، صدای زنجان، وبیان خدابنده و ابهر رود به صورت ویژه با اهداء لوح وکارت هدیه تقدیر و همچنین از خبرنگاران حاضر در این جلسه نیز تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز