خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

پایین بودن سطح تحصیلات بهره‌برداران سد راه فرهنگسازی حفظ منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۱۳

بالا بودن هرم سنی بهره‌برداران و اقبال نداشتن آن‌ها به برنامه‌های نوین ارائه شده در بحثحفاظت از منابع طبیعی از دلایل تخریب و تصرف اراضی ملی در استان است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: وضع نامناسب اقتصادی بهره برداران منابع طبیعی و نامناسب بودن نظام‌های بهره برداری و کارآیی کم آن‌ها نیز در این امر دخیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سرهنگ رحیم اسکندری، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، امروز با بیان اینکه توجه نکردن به مسائل اقتصادی و اجتماعی بهره‌برداران در تهیه طرح‌های منابع طبیعی باعثجری‌تر شدن آن‌ها در برابر اجرای این طرح‌ها و یا همکاری نکردن می‌شود، گفت: نبود تناسب برنامه‌های بلند مدت حفاظتی با نیازهای بهره برداران موجب نبود رغبت و تمایل آن‌ها در استقبال از برنامه‌های بلند مدت و دیر بازده حفاظتی می‌شود.

وی، کمبود مروج تخصصی جهت اعزام به حوزه‌ها، افزایش روز افزون ارزش زمین خصوصا در حواشی شهر‌ها و مراکز جمعیتی، طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌های تخلف حوزه منابع طبیعی در دادگستری و دادسرا و کمبود نیرو و امکانات حفاظتی را از دیگر موانع سد راه توسعه فرهنگ منابع طبیعی عنوان کرد.

این مقام مسئول، بر لزوم ارتقا فرهنگ عمومی منابع طبیعی تاکید کرد و با ابراز تاسف گفت: وضع نامناسب اقتصادی بهره برداران منابع طبیعی و نامناسب بودن نظام‌های بهره برداری و کارآیی کم آن‌ها نیز در این امر دخیل است.

اسکندری به مسائل و مشکلات حقوقی و قانونی، پایین بودن سطح فناوری در بخش منابع طبیعی نیز اشاره کرد و افزود: کافی نبودن مطالعات اجتماعی و اقتصادی در طرح‌های منابع طبیعی و کمبود اعتبارات در بخش تخصصی ترویج و مشارکت‌های مردمی نیز در این امر بی‌تاثیر نیست.

وی در پایان بر لزوم گسترش تشکیلات ترویج در ساختار سازمانی با توجه به اهداف و برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: صدور شناسنامه بهره برداران از جمله شناسنامه آموزشی و مشارکت مردم در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در طرح‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز