خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم تامین سرمایه در گردش برای فعالیت بیش از پیش واحدهای تولیدی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۵

در حوزه‌های مختلف امورکشوری در کنار اجرای برنامه ریزی‌های ملی می‌توان شاهد برنامه ریزیهای استانی در راستای مساعدت وکمک موثر برای خارج کردن کشور و استان از شرایط کنونی بود.

زنجان _ ایلنا: استاندار زنجان گفت: تامین سرمایه در گردش برای فعالیت بیش از پیش واحدهای تولیدی استان زنجان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان شامگاه دیروز در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به همت مضاعف دولتمردان ایران در راستای کم کردن حجم نقدینگی وکاهش تورم در کشور گفت: در حوزه‌های مختلف امورکشوری در کنار اجرای برنامه ریزی‌های ملی می‌توان شاهد برنامه ریزیهای استانی در راستای مساعدت وکمک موثر برای خارج کردن کشور و استان از شرایط کنونی بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد رونق اقتصادی در کنار کاهش بیکاری در جامعه دارای نقش اساسی در این زمینه درکشور خواهد بود گفت: اقدامات و برنامه ریزیهای استانی در در کنار برنامه ریزی‌های ملی می‌تواند دولت را در پیشبرد اهداف برای ایجاد شرایط مطلوب در کشور مساعدت نماید.

وی با اشاره به سیاستهای استانی در این زمینه افزود: حدود ۳۰درصد واحدهای تولیدی استان بنا به دلایلی به صورت کامل تعطیل‌اند.

این مقام مسئول در استان زنجان با برشماری ۷۰درصدی فعالیت واحدهای تولیدی استان زنجان تصریح کرد: در صورت تامین سرمایه در گردش برای این درصد از واحدهای تولیدی استان که با ظرفیت ۶۵ _ ۶۰درصدی در حال فعالیتند می‌توان شاهد اقدامات مطلوب در این زمینه بود.

وی کمبود نقدینگی را یکی از شرایط تورمی و یکی از دلایل عمده در این زمینه عنوان کرد وگفت: در استان زنجان برای فائق آمدن به رکود اقتصادی واحدهای تولیدی برای از سر گیری رونق اقتصادی استان باید واحدهای موجود استان را به ظرفیت اسمی برسانیم تا این واحد‌ها فعال‌تر شوند.

انصاری با بیان اینکه در صورت فعالیت بیش از پیش این واحدهای تولیدی وبالا بردن رونق اقتصادی این واحد‌ها در استان گفت: با ایجاد راهکارهای مطلوب اقتصادی در راستای اشتغالزایی برای افراد بیکاراستان شاهد کارآفرینی برای ۲۰هزار نفربا اتخاذ تصمیم در این خصوص خواهیم بود.

استاندار زنجان تخصیص بودجه به استان‌ها را در سال ۹۳ مطلوب عنوان کرد وگفت: بودجه کشور به صورت انقباضی است که دراین زمینه در سال ۹۳شاهد افزایش ۵/۱۷درصدی حقوق ومزایایی افرادهستیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برنامه عملیاتی توسعه استان گفت: برنامه‌های توسعه‌ای ۵ساله پنجم فاقد هدفگذاری واقعی بوده است که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه در کنار کارگروههای تخصصی باید کارگروههای مشورتی متشکل از کارشناسانی در حوزه صنعت ومعدن، آب و کشاورزی، خدمات و گردشگری، امور زیر بنای، عمرانی و شهری، وفرهنگی واجتماعی باشد خاطر نشان کرد: این کار‌شناسان در این کارگرو‌ها می‌توانند با ارائه تحلیل وگزارش اقدامات مطلوب انجام دهند.

وی در ادامه خبر از ایجاد شرایط مناسب توام با نشاط اجتماعی در کشور واستان برای فعالیت، فعالین فرهنگ وهنر داد و گفت: افراد فعال در این حوزه‌ها مورد حمایت دولت ودستگاههای اجرایی قرار خواهند گرفت.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به کلنگ زنی پالایشگاه زنجان در روزهای آخر دولت قبل گفت: تخصیص خوراک خام نفت در این زمینه دارای نقش اساسی است که در این راستا هیچ تضمینی از طرف دولت برای تامین خوراک خام برای استان وجود ندارد و رایزنیهای در این زمینه با وزارت نفت شده که در آینده با عملی شدن این موارد برای تامین خوراک می‌توان شاهد اقدامات مطلوب دراین زمینه بود.

انصاری با بیان اینکه استانداران در کشور دارای اختیارات کامل هستند یاد آورشد: مردم استان زنجان ۶۰درصد سهام پتروشیمی زنجان را شامل می‌شوند ولی به دلیل پراکندگی سهام، این افراد فاقد توان مدیریتی برای راه اندازی و اداره این واحد پتروشیمی هستند.

استاندار زنجان، در پایان در این زمینه تصریح کرد: مردم به دلیل اعتماد به دولت این سهام را خریداری کردند که باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز