خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان خبر داد:

آغاز عملیات کودپاشی گل‌های موجود در فضای سبز زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۵۹

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان از آغاز عملیات کودپاشی گل‌های موجود در سطح فضای سبز شهر زنجان خبر داد.

زنجان _ ایلنا: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان گفت:: رویکرد سازمان فضای سبز در تامین نیازهای کودی گیاهان زینتی شهر از منابع کودهای آلی است.

به گزارش ایلنا از زنجان محمد ملک‌محمدی, مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان امروز گفت: با توجه به اهمیت سطوح گل‌کاری سطح شهر، سازمان پارک‌ها و فضای سبز با ارائه خدمات نگهداری اصولی در فصول رشد، در فصل پاییز همزمان با عملیات خاک ورزی اقدام به کوددهی و تقویت گل‌های فصلی و دائمی شامل گل‌های پیازی و غده‌ای و سطوح چمن‌کاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کوددهی موجب می‌شود تا با آغاز فصل رشد و نیاز به مواد معدنی و آلی، شرایط فیزیکی و شیمیایی بهتری برای رشد مطلوب گیاهان تامین شود، تصریح کرد: به همین منظور سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدام به خرید ۲۰ هزار کیلوگرم کود ورمی کمپوست که حاصل تغذیه کرم خاکی از مواد آلی و تبدیل آن به کود است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان به مزایای این کود اشاره کرد و افزود: افزایش حاصل‌خیزی وتقویت زمین، جلوگیری از مسمومیت خاک، کاهش میزان علف‌های هرز، افزایش قدرت حفظ آب در خاک و در نتیجه جلوگیری از مصرف بی رویه آب و مطابقت کیفیت خاک با استانداردهای زیست محیطی در سطح فضای سبز از جمله مهمترین مزایای این کود است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عوارض منفی کودهای شیمیایی و اثرات سوء آنها بر محیط زیست و آب‌های زیرزمینی در حد امکان استفاده از این نوع کود را کاهش داده‌ایم، تصریح کرد: رویکرد سازمان فضای سبز در تامین نیازهای کودی گیاهان زینتی شهر از منابع کودهای آلی است.

ملک‌محمدی در پایان خاطر نشان کرد: کود حیوانی به دلیل احتمال انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام و رعایت موارد بهداشتی حدالامکان در محیط شهری نباید استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز