خبرگزاری کار ایران

در اولین نشست خبری شهردار زنجان عنوان شد:

در شهر زنجان شاهد نازیبایی‌های بسیاری هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۹۲

واحد‌های تجاری و ساخت و سازهای بدون مجوز در این شهر نیازمند فرهنگسازی، اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه شهرداری است.

شهردار زنجان گفت: مطبوعات نباید دچار تیتر زدگی باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن امین، شهردار زنجان، امروز شنبه(۲۳) آذر در اولین نشست خبری خود با برخی مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات، با اشاره به ارتباط فصلی خود با اصحاب رسانه در زنجان افزود: اصحاب رسانه در زنجان می‌توانند به‌عنوان نمایندگان مردم و شهروندان در رویکرهای جدید شهرداری زنجان به به شهرداری کمک کنند.

شهردار زنجان، با بیان اینکه اطلاع رسانی و فرهنگسازی خبرنگاران در این زمینه ضروری‌ست افزود: در شهرداری زنجان عدم فرهنگ مطلوب در بین کارکنان شهرداری زنجان باعثکاهش توانمندی‌های این افراد شده است.

امین در ادامه با اشاره به برگشت اصل مهم صداقت در بین کارکنان شهرداری زنجان تصریح کرد: عدم رفع این موارد مهم می‌تواند از جمله آفت‌های اجتماعی در این راستا باشد.

شهردار زنجان تبین این موارد توسط خبرنگارن و اصحاب رسانه بویژه رسانه ملی در امور شهری و شهرداری را حائز اهمیت برشمرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه موجب کنترل سطح توقعات شهروندان از شهرداری باشند.

امین، با بیان اینکه درحوزه اقتصادی شهرزنجان می‌توان به صورت تخصصی و تحلیلی از طریق رسانه‌ها برای مشارکت مردم در امور شهری موثر واقع شد، خاطر نشان کرد: منابع شهرداری محدود است و مردم باید دراین راستا مشارکت داشته باشند.

شهردار زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به پرداختن تخصصی و تحلیلی رسانه‌ها به مسائل شهری با نگرش کار‌شناسی در جهت اطلاع رسانی و آگاهی و در نتیجه فرهنگسازی در بین مردم جامعه در خصوص احداثو اجرای پروژه‌های شهری را دارای اهمیت بالا برشمرد و گفت: پروژه‌ها باید دارای پیوست اجتماعی در زنجان باشند.

این مقام مسئول در زنجان با بیان اینکه باید از آفت‌های اجرایی در لایه‌های زیرین مشکلات شهر را ببینیم و در صدد رفع آن‌ها باشیم یاد آور شد: با تحلیل تخصصی می‌توان شاهد قضاوت‌های شهروندان و مردم بر اساس عملکرد‌ها بود.

شهردار زنجان در ادامه ارتقاء سطح ساختاری شهرداری شهر زنجان را مهم ارزیابی کرد و افزود: مطبوعات زنجان نباید در این زمینه دچار تیتر زدگی باشند.

وی با بیان اینکه مطبوعات می‌توانند با مقالات تحلیلی باعثعلمی کردن توقعات مردم زنجان در سطح بالا باشند اضافه کرد: ارائه راهکار‌های کار‌شناسی و تحلیلی در این زمینه می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

امین در این خصوص مشکلات زیر ساختی در حوزه شهری را برای باز گویی به مردم و شهروندان دارای اهمیت اساسی دانست و گفت: شهروندان در صورت دانستن مضرات استفاده از نمک پاشی به سطح معابر و خیابان‌ها و محیط زیست و در نتیجه آب‌های زیر زمینی توقعات خاص در این زمینه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان شاهد نازیبایی‌های فراوان هستیم افزود: واحد‌های تجاری و ساخت و سازهای بدون مجوز در این شهر نیازمند فرهنگسازی، اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه شهرداری است.

امین، در ادامه پرهیز عاطفی واحساسی خبرنگاران و اصحاب رسانه را در برخورد‌های شهرداری با متخلفین را ضروری دانست وگفت: تغییر رویکرد تنظیم اخبار از طریق رسانه‌ها در امور شهرسازی وشهرداری بسیار اساسی است.

وی ادامه داد: شهرداری به تنهایی توان مقابله با عارضه‌های شهری را در زنجان ندارد.

شهردار زنجان سوء استفاده واحدهای تجاری را از فضا‌ها و اماکن عمومی شهری در زنجان را مهم ارزیابی کرد و افزود: فرهنگسازی در این زمینه جزو وظایف خبرنگارن و اصحاب رسانه است.

وی ضرورت آسیب‌شناسی در این زمینه را توسط کار‌شناسان وخبرنگاران زنجان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در صدد جایگزینی وساماندهی جمعه و دوشنبه بازار در زنجان هستیم.

امین، سامان دهی جمعه بازارو دوشنبه بازار زنجان را زمینه ساز جلوگیری از برخی مسائل بهداشتی و اجتماعی و غیره در زنجان دانست و گفت: در صدد تغییر محل برگزاری این بازار‌ها در زنجان هستیم که با تعیین محل جدید و ساماندهی این بازار مسائل دیگر نیز در این خصوص به کمک متولیان این امور رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه درحوزه شهرداری از توانایی تمامی افراد تحصیل کرده در رشته‌های دانشگاهی از جمله رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنری و غیره استفاده می‌شود یاد آورشد: هنرمندان زنجان در زمینه در ایفای نقش در شهرداری زنجان تا حالا مغفول مانده‌اند که در آینده نزدیک با هنرمندان در این راستا نشست خواهیم داشت.

شهردار زنجان در ادامه همدلی و همراهی اصحاب رسانه را در امور شهرداری و شهرسازی از جمله زمینه‌های تولید ثروت عنوان کرد و گفت: شهرداری با جذب سرمایه گذران خارج استانی می‌تواند در جذب سرمایه گذران استانی و شهروندان داری پتانسیل‌های سرمایه گذاری موثر‌تر از پیش عمل نماید.

وی جذب سرمایه گذران را موجب بالا رفتن اشتغال در شهر و استان برشمرد و گفت: در وضعیت موجود زنجان شاهد عقب ماندگی ساختارهای شهری در زنجان هستیم.

وی با بیان اینکه مدیران وکارکنان شهرداری زنجان باید به وظیفه خود در شهرداری بعنوان وظیفه اول در شهرداری نگاه کنند، تصریح کرد: عدم الویت بندی برای شروع واجرای پروژه‌ها باعثنابسامانی در زنجان شده است.

شهردار زنجان در پایان شهر زنجان را شهر مالک وسود محور در بحثشهرسازی عنوان کرد وگفت: باید با ارائه راهکار‌ها وتولید ثروت به مرور در زنجان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز