خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل و کیفیت آب، شرکت آبفای زنجان عنوان کرد:

اصلی‌ترین هدف شرکت آب و فاضلاب تامین آب سالم و بهداشتی با کمیت و کیفیت مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۰۸

کنترل کیفیت آب منابع تولید، تصفیه خانه‌ها و شبکه توزیع از طریق انجام آزمون‌های کلرسنجی در مسیر گندزدایی، آزمونهای فیزیکو شیمیایی، باکتریولوژیِ، ریز آلاینده‌ها(فلزات سنگین، تری هالومتان، مواد آلی و…) سموم و… بر اساس دستورالعمل به طور روزانه صورت می‌گیرد.

مدیر کنترل و کیفیت آب، شرکت آبفای زنجان گفت: دیگر آزمون‌های اساسی بر روی آب شرب به جهت تعدد و بزرگی اعداد در این مقوله مقدور نیست.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی عاشوری، مدیر کنترل و کیفیت آب، شرکت آبفای زنجان، امروز با اعلام این خبر افزود: تعداد نمونه گیری‌ها و تعداد آزمونهای متعدد بر اساس دستورالعمل‌های بهداشت جهانی با نظارت مدیریت ناظر بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: کنترل کیفیت آب منابع تولید، تصفیه خانه‌ها و شبکه توزیع از طریق انجام آزمون‌های کلرسنجی در مسیر گندزدایی، آزمونهای فیزیکو شیمیایی، باکتریولوژیِ، ریز آلاینده‌ها(فلزات سنگین، تری هالومتان، مواد آلی و…) سموم و… بر اساس دستورالعمل به طور روزانه صورت می‌گیرد.

مدیر دفتر کنترل و کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب استان فعالیت دستگاه‌های اسکرابرجهت خنثی سازی گاز کلر در مواقع نشت، حذف تدریجی انشعابات فلزی و جایگزینی آن با لوله‌های استاندارد بهداشتی، به روز رسانی نقشه‌های کیفی استان، انجام مطالعات جایگزینی دستگاه‌های الکترولیز نمک طعام با سیستم کلر زنی فعلی به منظور کاهش ریسک در استفاده از کلر یناتورهای گازی عنوان کرد و گفت: به منظور افزایش راندمان فرآیند گندزدایی آب شرب همچنین رویکرد کاهش ریسک و پدافند غیر عامل نسبت به خرید و نصب دستگاه الکترولیز با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اقدام شایسته‌ای صورت گرفته است.

عاشوری همچنین عنوان کرد: در شش ماه نخست سال جاری در شهرستان زنجان به منظور اطلاع از روند گندزدایی آب شرب ۵ هزار و ۳۷۲ مورد آزمون کلر سنجی، ۲ هزار و ۴۲۹ مورد در شهرستان ابهر و ۲ هزار و ۲۲۳ مورد در شهرستان خرمدره به ترتیب دومین و سومین شهربزرگ استان انجام شده است.

شایان ذکر است بیان دیگر آزمون‌های اساسی برروی آب شرب به جهت تعدد و بزرگی اعداد در این مقوله مقدور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز