خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور در زنجان:

تجهیزات و امکانات بروز لازمه کشف وقایع و جرایم در جامعه امروز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۹۴

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه اجرای عدالت مهمترین رسالت قوه قضائیه در کشور است گفت: تجهیزات و امکانات بروز لازمه کشف وقایع و جرایم جامعه امروزی است.

زنجان _ ایلنا: قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: کار در پزشکی قانونی بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عبدالرزاق برزگر، قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور امروز چهارشنبه(۱۳ آذر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پزشکی قانونی استان زنجان در محل دادگستری به رسالت اصلی قضات و اعضای قوه قضائیه در اجرای عدالت در جامعه اظهار داشت: رسالت اعضای پزشکی قانونی به جهت کشف حقایق و برخورد با افرادی که بستگانشان فوت شده است، بسیار دشوار است.

وی کشف وقایع و جرایم را نیازمند امکانات مختلف عنوان کرد و ادامه داد: جرایم امروز در جامعه از پیچیدگی خاصی برخوردار است که همین مساله به حساسیت موضوع اضافه می‌کند.

این مقام مسئول همچنین از اعضای پزشکی قانونی به عنوان کمک حال قضات در کشف وقایع و جرایم یاد کرد و گفت: در یک سوم پرونده‌ها حضور پزشکی قانونی احساس می‌شود.

وی فرآیند کار در پزشکی قانونی را تلفیقی از پزشکی و توجه به قواعد حقوقی دانست و یادآور شد: کار در پزشکی قانونی بسیار سخت و دشوار است.

برزگر با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از کارکنان پزشکی قانونی دارای تحصیلات عالیه هستند، خاطرنشان‌کرد: سالانه بیش از ۵/۲ میلیون مراجعه کننده به سازمان پزشکی قانونی وجود دارد که به دنبال این هستیم سرعت و دقت را برای پاسخ گویی به این افراد فراهم کنیم.

برزگر همچنین با اشاره به ضرورت توجه به امر آموزش و پژوهش، گفت: در سازمان پزشکی قانونی بستر مناسب آموزشی وجود دارد که کمتر از آن استفاده شده که باید در این حوزه تجدید نظر شود.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان زنجان با ارائه گزارشی گفت: یکی از اساسی‏‏‌ترین مشکلات استان کمبود نیروی انسانی متخصص بود که با جذب ۱۱ نفر توانستیم بر این مشکل تا حد زیادی فائق آییم.

مهدی فروزش تصریح کرد: در سال‎های گذشته موفق به ارائه ۱۵ مقاله داخلی و خارجی شده‎ایم و ۸ طرح پژوهشی نیز به اتمام رسیده است و ۴ طرح دیگر در حال انجام است.

وی با اشاره به خرید تجهیزات آزمایشی مورد نیاز استان در پزشکی قانونی، گفت: خوشبختانه با خرید این تجهیزات دیگر هیچ آزمایشی به خارج از استان ارسال نمی‌‎شود که این خود پیشرفت بسیار خوبی به حساب می‌‎آید.

در پایان این مراسم از مهدی فروزش به جهت خدمات پنج ساله در استان تقدیر و مهرداد ستاره به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز