خبرگزاری کار ایران

طی نشست ۲ ساعته در اتاق بازرگانی زنجان صورت گرفت؛

گسترش مناسبات تجاری زنجان و بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۵۷

به منظور بهبود وضعیت تراز تجاری کشور بنگلادش با ایران سفیر این کشور آقای خندکار عبدالستار با رئیس و اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان دیدار کرد.

زنجان ایلنا: به منظور بهبود وضعیت تراز تجاری کشور بنگلادش با ایران سفیر این کشور آقای خندکار عبدالستار با رئیس و اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: با توجه به تولید ۷۵ درصد سرب و روی کشور، زنجان می‌تواند نقش مهمی در صادرات این محصول به کشور بنگلادش ایفا نماید. همچنین معادن سنگ‌های تزئینی با توجه به نیاز و واردات کشور بنگلادش می‌تواند از تجارت‌های قابل اتکا طرفین باشد.
غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق زنجان، دراین نشست با اشاره به وضعیت استان زنجان اظهار داشت: زنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در میان تجار و بازرگانان بنگلادش ایفا کنند.
وی با اشاره به آمار موجود، سطح مبادلات تجاری زنجان و بنگلادش را صفر دانست و ابراز امیدواری کرد این سفر بتواند زمینه‌های مناسب جهت گسترش روابط تجاری بین تجار زنجان و بنگلادش را فراهم نماید.
رئیس اتاق زنجان مهم‌ترین مزیت صادراتی استان را سرب و روی و مس عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به تولید ۷۵ درصد سرب و روی کشور، زنجان می‌تواند نقش مهمی در صادرات این محصول به کشور بنگلادش ایفا نماید. همچنین معادن سنگ‌های تزئینی با توجه به نیاز و واردات کشور بنگلادش می‌تواند از تجارت‌های قابل اتکا طرفین باشد.
این مقام مسئول صنایع نساجی و صنایع الکتریکی را از جمله مزیتهای نسبی استان دانست و تاکید کرد زنجان به لحاظ صنعت نساجی و الکتریکی جایگاه ویژه در کشور دارد.
سفیر کشور بنگلادش نیز هدف از سفر خود به زنجان را گسترش روابط دوجانبه بین ایران و بنگلادش ذکر کرد و گفت طی سه سال گذشته روابط تجاری ایران و کشور بنگلادش سیر نزولی داشته است که ماسعی می‌کنیم با سفر به شهرهای مختلف و دیدار با رؤسای اتاقهای بازرگانی و تجار شهر‌ها یک دیپلماسی قوی تجاری بین دو کشور ایجاد کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشور بنگلادش در صنعت داروئی(صادرات به ۶۷ کشور جهان) و پوشاک بسیار قوی است اظهار داشت داروهای کشور ما اکثر تحت لیسانس کشورهای اروپائی بوده و ما می‌توانیم در این خصوص با ایران وارد تجارت شویم همچنین در بخش پوشاک نیز کشور بنگلادش از حیثکیفیت و قیمت در دنیا مطرح است و ما می‌توانیم پوشاک تولیدی خود را به ایران با قیمت مناسب صادر کنیم.
کلانتری نائب رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در ادامه با اشاره به وجود تعرفه‌های بالا برای واردات پوشاک خواستار تهیه مواد اولیه تولید پوشاک از کشور بنگلادش شد جمیلی نیز خواستار سرمایه گذاران بنگلادش در بخش پوشاک با تجار زنجان وارد مذاکره شده و کارخانه‌ای در این خصوص در زنجان تاسیس کنند.
سفیر بنگلادش روابط ایران با کشور متبوعش را از حیثفرهنگی بسیار دیرینه دانست و تاکید کرد در گذشته به لحاظ ازدواج اتباع ایرانی با بنگلادش روابط خوبی نیز بین مردم دو کشور ایجاد گشته که این خود زمینه مناسبی جهت گسترش تعاملات دو کشور است.
سفیر بنگلادش آمادگی کشور متبوعش را جهت کاهش اثرات تحریم‌ها به نفع ایران اعلام گرد و گفت ما آمادگی داریم به هر روشی که تجار ایران برای کاهش تحریم‌ها انجام می‌دهند با ایران وارد مذاکره شویم.
سفیر کشور بنگلادش از رئیس اتاق زنجان خواست زمینه‌های فعالیت تجار زنجانی را بصورت مکتوب به سفارت بنگلادش ارسال نمایند تا سفارت زمینه‌های لازم جهت یافتن شرکای تجاری مناسب را فراهم نماید همچنین مقرر شد اطلاعات صنایع دارویی کشور بنگلادش طی هفته آینده در اختیار اتاق زنجان قرار گیرد.
در این سفر دو روزه بازدید از چندین واحد صنعتی فعال استان و همچنین بناهای تاریخی زنجان توسط سفیر بنگلادش صورت پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز