خبرگزاری کار ایران

بیمار پیوند کلیه ۵۰ ساله زنجانی:

گرانی داروها اشک بیماران کلیوی را درآورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۱۱

امروز هم مثل سایر روزها هر یک از بیماران نیازمند کلیوی با چشمانی اشکبار وارد انجمن می شوند و از گرانی داروها ابراز ناراحتی می کنند.

زنجان _ ایلنا: مدتی است که وعده‌هایی از سوی مسئولان مبنی بر کاهش قیمت داروهای بیماران خاص داده شده است ولی تاکنون نه تنها این قیمت‌ها شکسته نشده است بلکه قیمت دارو‌ها سر به فلک زده و بیماران را با شوک مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یک بیمار پیوند کلیه که ۵۰ ساله به نظر می‌رسد هزینه‌های دارویی را سرسام آور عنوان کرد و گفت: ناراحتی‌های روحی نیز علاوه بر درد بیماری، زندگی بیماران را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ناحیه چشم نیز دچار درد و نارحتی هستم ولی به دلیل تنگناهای مالی از مراجعه به پزشک و درمان آن ناعلاج هستم.

این بیمار کلیوی ادامه داد: در حال حاضر حتی توان پرداخت کرایه تاکسی خود را نیز ندارم.

وی گفت: سرپرست خانه‌ام نیز به دلیل عمل جراحی از کار کردن بازمانده و از تعمیر یخچال منزل نیز عاجز شده‌ایم و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز بابت کرایه منزل باید پرداخت کنم.

یک دختر جوان پیوندی نیز در حالی که اشک می‌ریخت و از گرانی دارو به تنگ آمده بود ادامه داد: هر روز ۶ عدد قرص مصرف می‌کنم و خرید دارویی ما به صورت دو ماهه است.

این بیمار تصریح کرد: ۲ ماه قبل هزینه دارویی من ۴۹هزارو ۲۳۲ تومان بود که امروز با مراجعه به داروخانه ۱۲۸هزارو ۶۶۰ تومان هزینه دارو داده‌ام.

ر. الف تاکید کرد: در دفترچه بیمه تامین اجتماعی، مبلغ سهم بیمار عدد صفرنوشته شده و ۱۲۸هزارو ۶۶۰ تومان به عنوان اختلاف درج می‌شود که در واقع آن را بیمار پرداخت می‌کند و معلوم نیست این مبلغ به جیب چه کسی واریز می‌شود.

این دختر جوان پیوندی که پدر پیر و از کارافتاده‌ای دارد تصریح کرد: با وجود داشتن تحصیلات عالیه، بیکار هستم و نمی‌دانم این مبلغ را از کجا تامین کنم.

وی که از شدت ناراحتی توان حرف زدن نداشت ادامه داد: معاونت غذا و داروی زنجان خواستار بالارفتن تعهد و تقبل هزینه‌های دارویی بیماران توسط بیمه شد.

ر. الف یادآور شد: بهتر است که یارانه دارو به حساب بیماران ریخته شود تا بتوانیم راحت‌تر با گرانی دارو‌ها مقابله کنیم.

گفتنی است این بیماران با وجود درد و بیماری برای تامین دارو و درمان خود چندین بار مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند تا بتوانند از طریقی هزینه‌های دارویی و درمانی خود را به حداقل برسانند ولی به جز مبلغی که از طریق انجمن بیماران کلیوی تامین می‌شود راه به جایی نمی‌برند.

همچنین باید گفت: که عده‌ای از بیماران کلیوی که از خرید دارو ناتوان هستند، در صورت عدم مصرف دارو احتمال پس زدن کلیه در آنان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز