خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

دوران ارائه آمارهای غلط سرآمده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۰

استاندار زنجان با اشاره به عدم انطباق آمارهای ارائه شده کار گروه اشتغال وسرمایه گذاری استان با واقعیتهای نرخ بیکاری وجمعیت استان گفت: آمارهای ایجاد اشتغال آمارخروجی وارائه شده در این جلسه با آمار موجود بیکاران در استان مطابقت ندارد.

زنجان _ ایلنا: استاندا رزنجان گفت: برای داشتن مبنا باید وضعیت آمار‌ها به دقت بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروزدوشنبه(۶آبانماه) در جلسه شورای سرمایه گذاری واشتغال با توجه به افزایش جمعیت استان از سال ۸۵ به سال ۹۲ افزود: ارائه آمارهای اشتغال دقیق در این زمینه ضروری است وباید در زمینه ارائه آمار دقیق اهتمام جدی به کار برده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه دوران ارائه آمارهای غلط سرآمده است افزود: باید با بررسی دقیق اقدامات مطلوب در این زمینه اقدام کرد.

انصاری با اشاره به اجرای برنامه‌های دولت در ۸سال گذشته تصریح کرد: طبق این گزارشات ۱۱۸هزار نفز اشتغال ایجاد شده در استان را شاهد بودیم این درحالی است که این تعداد با تعداد بیکاران موجود و ارقام وآمارهای ارائه شده مغایرت دارد.

مقام عالی استان در ادامه یاد آورشد: که این آمار انحراف ۶۵هزار نفری را نشان می‌دهد که باید بررسی شود.

انصاری این بررسی‌ها را نظربر نقد عملکرد کسی ندانست وافزود: برای داشتن مبنا باید این وضعیت آمار‌ها به دقت بررسی شود.

وی وضعیت اشتغال وبررسی آن را در استان مهم ارزیابی کرد وگفت: نرخ بیکاری استان در حال حاضر ۴/۱۱ درصد است.

استاندار زنجان با بیان اینکه این نرخ بیکاری در استان با توجه به اینکه استان زنجان از جمله استان‌های مهاجرت فرست است خاطر نشان کرد: این نرخ بیکاری برای استان نگران کننده است.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نرخ بیکاری کشور و مقایسه نرخ بیکاری استان با آن گفت: این نرخ بیکاری در مقایسه کشوری مطلوب است.
وی در ادامه ضرورت بازنگری در عملکرد و دستیابی به آمارهای دقیق را تاکید کرد وگفت: وضعیت بودجه سالجاری اشتغال کشور دارای وضعیت دشوار است.

استاندار زنجان تلاش برای ساختن وپشت سر گذاشتن مشکلات اشتغال را درکشور مهم واساسی عنوان کرد و گفت: باید شاهد دگرگونی سیاست‌های اشتغال در آینده باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش معدن علیرغم ارزش افزود در این بخش فعالیتهای صنعتی زیاد و فرصت زیاد برای به نتیجه رسیدن وجود، دارد الویت اصلی را برای اشتغال زایی اشتغال خدماتی در زمینه‌های گوناگون را مهم دانست.

انصاری در زمینه سرمایه گذاری در بخش معادن را دارای ÷وسه زمانی بلند عنوان کرد و افزود: باید تفکر استان دراین زمینه تغییر نماید.

استاندار زنجان در پایان هدف عمده سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان را اشتغال برشمرد وگفت: حفظ وضعیت موجود در بخش کشاورزی با هدف سرمایه گذاری در تولیدات کشاورزی اشتغال را بدنبال خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز