خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبرداد:

آغازطرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان زنجان از اول ابانماه سالجاری به مدت ۲ماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۰۹

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای موفق سالهای اخیر در استان گفت: ۵۳۰نفر مربی آموزش دیده در سطح استان اماده ارائه خدمات اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح ۱هستند.

ایلنا: معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای موفق سالهای اخیر در استان گفت: ۵۳۰نفر مربی آموزش دیده در سطح استان اماده ارائه خدمات اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح ۱ هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ‌معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: با شناسایی این افراد در سنین پایین‌تر می‌تواند از معلولیت افراد در سنین بالا در جامعه مانع رشد معلولیت‌ها شد.

گل نساء آقا محمدی، معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، امروز(۳۰مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع مشکلات کودکان مشکوک به اپتومتریست‌ها گفت: این طرح شامل کودکان ۶-۳سال خواهد بود.

آقا محمدی با بیان اینکه در استان زنجان ۶دستگاه بینایی سنجی وجود دارد افزود: این دستگاه‌ها در شهرستان خدابنده، ابهر وزنجان مستقر خواهد بود که تعدادی نیز بنا به اقتضاء مراجعین سیار خواهد بود.

وی یکی از ویژگی‌های توانایی تست غربالگری در سنین را در تحت پوشش قرار دادن کودکان ۳-۲ عنوان کرد وگفت: در سال ۹۲۴۲هزارو ۲۲۷کودک تحت پوشش بودند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، پوشش کودکان مناطق محروم وروستایی را ۱۰۰درصد عنوان کرد وگفت: امیدواریم در سالجاری افزایش پوشش مناطق شهری از ۷۰درصد به بالا را داشته باشیم.

آقا محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه افزود: با اطلاع رسانی می‌توان در استان زنجان شاهد رشد پوشش کودکان برای شرکت در اجرای این طرح با ۹۳درصد بود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، با اشاره به ۱۱پایگاه دائم در زنجان تصریح کرد: درسال ۹۱شاهد جمعیت کودکان برای اجرای این طرح با نرم کشوری بودیم.

وی با شناسایی کودکان تحت پوشش سطح ۳ در استان زنجان گفت: یک هزارو ۱۷۷کودک مشکل دار در این طرح شناسایی شدند.

این مقام مسئول در زنجان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به مزیتهای اجرای این طرح افزود: با شناسایی این افراد در سننین پایین‌تر می‌تواند از معلولیت افراد در سنین بالا در جامعه مانع رشد معلولیت‌ها شد.

وی در این زمینه از طرح غربالگری شنوایی سنجی کودکان و نوزادن متولد شده زنجانی نیز خبرداد ویاد آور شد: مراکزی در استان برای اجرای این طرح در نوزادن به دنیا آمده وجود دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان در ادامه اجرای این طرح را در مناطق روستای ومحرم رایگاه عنوان کرد وگفت: در مناطق شهری نیز کودکان را با مبلغ بسیار پایین مورد معاینه برای پیشگیری از تنبلی چشم تحت پوشش خواهیم داشت.

وی انجام معالجات در این زمینه را با بر آورد هزینه ۴میلیون تومانی در بزرگسالی عنوان کرد وافزود: گروه هدف در سالجاری با کودکان ۶-۳ سال خواهد بود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان در پایان مدت اجرای این طرح را از اول ابانماه سال‌جاری برشمرد و افزود: اجرای این طرح پیشگیری در سطح درجه ۱با معاینه وارجاع این کودکان به مراکز درجه و ۳و ۲ خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز