خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان تاکید کرد:

ضرورت رفع نیازهای روانی سالمندان در خانواده و جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۱۱

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان از تشکیل پرونده ویژه سالمندان در مراکز بهداشتی زنجان خبر داد و گفت: سالمندان نیازمند مراقبت‌های روانی و عاطفی هستند.

زنجان ایلنا: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان از تشکیل پرونده ویژه سالمندان در مراکز بهداشتی زنجان خبر داد و گفت: سالمندان نیازمند مراقبت‌های روانی و عاطفی هستند. روانپزشک و عضو هیئات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افسردگی یکی دیگر از بیماری‌هایی است که متاسفانه در بین سالمندان رواج یافته و اثرات روانی مخربی را نیز در پی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید ممتازی، روانپزشک و عضو هیئات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، امروز(۲۹ مهر) در همایش سلامت روان و سالمندان که در محل سالن همایش‌های بین المللی روزبه بیمارستان آیت اله موسوی برگزار شد بر ضرورت توجه به سلامت سالمندان تاکید کرد و اظهار داشت: خانواده‌ها نقش بسزایی در تامین سلامت روانی و عاطفی سالمندان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوران سالمندی به جهت برخی از بیماری‌ها به دوران سختی برای افراد تبدیل می‌شود، ادامه داد: خانواده‌ها با ایجاد محیطی گرم و صمیمی در خانه می‌توانند بسیاری از این مشکلات را از نظر روحی و روانی برای سالمندان آسان کنند.

این روانپزشک زنجانی به هفته بهداشت روانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: سلامت مقوله بسیار مهمی است که در دوران سالمندی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود و این مقوله باید در راس امور خانواده‌ها قرار گیرد.

ممتازی شایع‌ترین بیماری‌های دوران کهولت و پیری را آلزایمر و زوال عقل اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: افسردگی یکی دیگر از بیماری‌هایی است که متاسفانه در بین سالمندان رواج یافته و اثرات روانی مخربی را نیز در پی دارد.

عضو هیئات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با انتقاد از مصرف مواد مخدر برای تسکین آلام سالمندان از این روش به عنوان یک معضل رایج در بین این قشر یاد کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها برای آرام کردن بیماری‌های سالمند خود به این مواد متمسک می‌شوند.

وی خواستار حضور سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی شد و گفت: بسیاری از سالمندان منزوی هستند و از حضور در جمع‌های خانوادگی پرهیز می‌کنند که این مساله می‌تواند از افزایش بیماری‌های روانی آنان تاثیرگذار باشد.

ممتازی در پایان بر اجرای اقدامات مثمر ثمر برای سالمندان در سطح جامعه از سوی خانواده‌ها و مسئولان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز