خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماه نخست سال؛

پیشگیری از تصرف ۱۲۰ هزار هکتاری اراضی ملی ایجرود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود گفت: از ابتدای سال بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ایجرود از دست متصرفات پیشگیری شده است.

ایلنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود گفت: ‌ انجام طرح مشترک تبدیل دیمزارهای کم بازده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به مساحت ۱۶۷ هکتار در روستاهای آلاچمن، دورمشقان، اوغولبیک، آقبلاغ، خاکریز جز دیگر اقدامات انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جواد ملایی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۴۰ هکتار از اراضی ملی خلع ید و ۲۵ دستگاه که قصد تخریب و تصرف اراضی را داشتند، توقیف شده است.

وی از تشکیل ۱۷ مورد پرونده‌های تخلف و تصرف در ۶ ماهه نخست سال خبر داد و افزود: بیش از ۳۷ هزار هکتار مساحت مشمول پرونده‌های تخلف تشکیل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود، از معرفی دو فقره تسهیلات صنوبر کاری در شهر زرین آباد برای دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: انجام طرح مشترک تبدیل دیمزارهای کم بازده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به مساحت ۱۶۷ هکتار در روستاهای آلاچمن، دورمشقان، اوغولبیک، آقبلاغ، خاکریز جزو دیگر اقدامات انجام گرفته است.

به گفته ملایی، از ابتدای سال تاکنون مدیریت چرای دام در ۱۵ هزار هکتار و قرق مرتع در ۲۵۰ هکتار اجرا شده است.

وی نظارت بر محصولات فرعی در ۱۵۰ هکتار را یادآور شد و گفت: همچنین پاسخ به ۶۹ استعلام در ۲۹ پلاک شهرستان ایجرود به مجموع مساحت ۸۸ هکتار جزو اقدامات واحد ممیزی بوده است.

این مقام مسئول در پایان، تکمیل و اتمام طرح آبخیزداری چولجه با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان و افتتاح طرح خوئین با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان را جزو اقدامات بخش آبخیزداری اعلام کرد و متذکر شد: در مجموع کل درآمدهای منابع طبیعی شهرستان در ۶ ماه نخست سالی رقمی بیش از ۴۵ میلیون تومان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز