خبرگزاری کار ایران

مسئول گروه دکور و فضاسازی کمیته هنری بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در زنجان خبرداد:

آغاز ساخت دکور صحنه بازسازی واقعه غدیرخم در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۱۰

مسئول گروه دکور و فضاسازی کمیته هنری بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در زنجان گفت: بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان به لحاظ کمی و کیفی با اتفاقات مشابه آن در کل کشور با همین مضمون، بسیار بالاتر بوده و تفاوت های فراوانی دارد.

مسئول گروه دکور و فضاسازی کمیته هنری بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در زنجان گفت: ساخت دکور صحنه بازسازی واقعه غدیرخم در استان زنجان به همت کمیته هنری این طرح آغاز شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، وحید اکبری، مسئول گروه دکور و فضاسازی کمیته هنری بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم ضمن تشریح فعالیت گروه ساخت دکور صحنه بازسازی واقعه غدیر در زنجان گفت: طراحی و ساخت دکور صحنه بازسازی واقعه غدیرخم همزمان با پیشرفت مراحل مختلف کمیته‌های اجرایی این بازسازی تاریخی، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر اقدام بزرگی است که تا کنون نظیر آن در سطح استان زنجان به وقوع نپیوسته است، افزود: بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان به لحاظ کمی و کیفی با اتفاقات مشابه آن در کل کشور با همین مضمون، بسیار بالا‌تر بوده و تفاوت‌های فراوانی دارد.

مسئول گروه صحنه و دکور کمیته هنری بازسازی واقعه غدیر خاطر نشان کرد: کیفیت ارائه خوب و حرفه‌ای این نوع کار‌ها در جهت اشاعه وقایع تاریخی دین اسلام با مفاهیم والای نهفته در آن، می‌تواند سرآغازی در راستای حفظ و انتقال آن در بین عموم مردم ایران و کل جهان باشد.

در ادامه طراح دکور صحنه و فضای بازسازی واقعه غدیر استان زنجان نیز گفت: در راستای اجرای دکور صحنه این واقعه عظیم مطالعات و بررسی‌های مختلف تاریخی از لحاظ نوع پوشش مردم و شرایط حاکم بر دوران حیات پیامبراعظم(ص) صورت گرفته است.

سیدرضا اصل نجفی فرد با اشاره به تحقیق و بررسی ابعاد مختلف موضوع و در ‌‌نهایت طراحی و شروع عملیات اجرایی آن در سطح حرفه‌ای بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان، بیان داشت: با وجود مشکلات موجود طبیعی از جمله شرایط محیطی حاکم در طبیعت کوهستانی نامشابه به اصل محیط واقعه در استان زنجان و نیاز به تسطیح و آماده سازی در حجم انبوه محیط موجود و ایجاد محیط شبیه به مکه و عربستان، این بازسازی در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به حجم عملیات انجام شده در آماده سازی زمین و ساخت دکور این پروژه، ابراز داشت: بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم در استان زنجان در زمینی به مساحت حدودی دو هکتار صورت می‌گیرد.

اصل نجفی فرد ادامه داد: ساخت دکور صحنه بخشی از شهر مکه، کعبه و برکه غدیر خم به مساحت با همکاری بخش لجستیک سپاه پاسداران، اداره راه و شهر سازی، شهرداری و اداره برق در حال اجراست.

طراح صحنه و دکور پروژه بازسازی واقعه غدیر با اشاره به حجم زیاد کار مورد نیاز برای ارائه این بازسازی و اینکه این کار باید در ‌‌نهایت دقت و کیفیت انجام شود، اظهار داشت: گروه دکور صحنه به صورت شبانه روزی در حال ساخت دکور و صحنه سازی با کیفیت مد نظر کمیته هنری نسبت به امکانات و مقتضیات زمانی، مکانی و شرایط آب و هوایی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا آخر هفته جاری کار ساخت دکور صحنه به اتمام رسیده و برای شروع تمرینات عوامل نمایشی آماده شود.

یادآور می‌شود همایش بزرگ بازسازی واقعه غدیر از(۳۰ مهر) تا(۲ آبان) از ساعت ۱۴:۳۰ در محل جاده پائین کوه پشت راهنمایی رانندگی زنجان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز