خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در استان زنجان؛

تولید آلبوم موسیقی کودک عاشورایی در حوزه هنری استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۷۴

آهنگساز زنجانی از تولید آلبوم موسیقی کودک عاشورایی برای اولین بار در سطح استان به همت حوزه هنری استان زنجان خبر داد.

زنجان ایلنا: آهنگساز زنجانی گفت: در سطح کشور انجام چنین فعالیت هایی که با کودک در فضای کاملا مذهبی ارتباط داشته باشد بسیار کم صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، کیارش میرمحمد رضایی، آهنگساز زنجانی با اعلام این مطلب گفت: در مجموعه موسیقی کودک عاشورایی ۱۰ قطعه از اشعار برگزیده سوگواره شعر عاشورایی کودک در سال گذشته استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام موضوعات این اشعار مرتبط با واقعه عاشوراست، افزود: تعدادی از شعرای برتر استان زنجان نیز با سرودن شعر عاشورایی کودک در تولید این مجموعه نقش دارند.

این هنرمند زنجانی با بیان اینکه فضای کودکان کاملا با فضای بزرگسالان تفاوت دارد، اظهار داشت: در سطح کشور انجام چنین فعالیت هایی که با کودک در فضای کاملا مذهبی ارتباط داشته باشد بسیار کم صورت گرفته است.

وی مهم ترین هدف از تولید آلبوم موسیقی کودک عاشورایی را قرار دادن کودک در فضای موسیقی و شعر و معرفی شخصیت های برجسته عاشورا در این فضا برشمرد و ابراز داشت: بهره گیری از شیوه های هنری در ارائه مسائل مذهبی به کودکان تاثیرگذارتر است.

میر محمدرضایی ایجاد انگیزه برای فعالان عرصه شعر عاشورایی کودک را نیز از دیگر اهداف تولید این مجموعه عنوان کرد و بیان داشت: تولید آلبوم موسیقی کودک عاشورایی نور امیدی برای کسانی که در زمینه شعر عاشورایی کودک فعالیت دارند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه با تولید این آلبوم شاعران عرصه کودک با انگیزه بیشتری در جشنواره ها و سوگواره های بعدی حضور می یابند، ادامه داد: برای تولید این آلبوم ۴ ماه زمان صرف شده است.

آهنگساز زنجانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کار آهنگسازی و تنظیمات مربوط به آلبوم موسیقی کودک عاشورایی انجام شده است، با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود این آلبوم قبل از محرم امسال رونمایی و به مرحله انتشار برسد.

شایان ذکر است کیارش میرمحمد رضایی کار آهنگسازی و چند گروه هنری در گروه های سنی کودک و بزرگسال از زنجان و تهران کار خوانندگی این اثر را بر عهده دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز