خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

دسته عزاداری مردم زنجان در سطح کشور الگو است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۳۹

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دسته عزاداری مردم زنجان الگو در سطح کشور است.

ایلنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با برنامه ریزی خوب فرهنگی در هیئات مذهبی می‌توان سطح فرهنگ دینی مردم را بالا برد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان روز ۲۸ شهریور ماه با اعلام این مطلب افزود: حرکت دستجات عزاداری مردم زنجان در ماه محرم الگو برای سایر استانهای کشور است و این عزاداری‌ها به طور زنده در شبکه‌های خارجی بازتاب پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید با جدیت آسیب‌های موجود در عزاداری‌ها از بین برود تصریح کرد: شورای هیئات مذهبی زنجان باید با برگزاری کارگاههای آموزشی برای هیئات مذهبی سطح آگاهی و علم آنان را ببرد تا شاهد از بین رفتن برخی از آسیبهای جزئی در هیئات مذهبی باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ابراز داشت: این اداره کل به جای برگزاری کارگاههای بزرگ آموزشی قصد دارد با برگزاری کارگاههای کوچک و با کیفیت که در آن بتوان از نقطه نظرات مسئولین هیئات نیز بهره گرفت، تلاش می‌کند کیفیت دوره‌های آموزشی را بالا ببرد.

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از شبکه عظیم ماهواره‌ای خود تلاش دارد با ایجاد شبهه باعثبدبینی مردم به مسایل فرهنگی و دینی شود و لذا شایسته است مبلغین و روحانیون با تشریح کامل نقشه‌های دشمنان به رفع شبهه پراکنی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی از ظرفیت بسیار بالایی در توسعه معارف اهلبیت(ع) برخوردارند گفت: با برنامه ریزی خوب فرهنگی در هیئات مذهبی می‌توان سطح فرهنگ دینی مردم را بالا برد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی باید تلاش کنند تا متکی به خود باشند.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا همه هیئات مذهبی دارای مجوز رسمی از اداره کل تبلیغات اسلامی باشند تا بتوان از برخی از انحرافات جلوگیری کرد.

حجت الاسلام خدایی حضور روحانیون و مبلغین در هیئات مذهبی را ضروری دانست و گفت: خط ما خط وحدت است و امروز دشمن تلاش دارد تا با تفرقه در بین مسلمین به اهداف خود برسد.

وی نظارت و بازرسی دقیق از هیئات مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با بازدید از هیئات مذهبی می‌توان آسیب‌ها را شناسایی و برای رفع آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار کرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام فیروزعلی خسروی رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به ارائه گزارشی از عملکرد شورای هئیات مذهبی استان پرداخت و در ادامه ذبیح الله بابایی رئیس شورای هیئات مذهبی زنجان نیز در خصوص برنامه‌های این شورا به ایراد سخن پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز