خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز:

آغاز فرایند انتخاب اعضای شوراهای فرادست در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۸

فعالیت شوراهای فرادستی شامل؛ شورای بخش، شهرستان و استان همراه با شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز آغاز شد.

ایلنا: معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز از آغاز فعالیت شوراهای فرادستی شامل؛ شورای بخش، شهرستان و استان همراه با شوراهای اسلامی شهر و روستا خبرداد.

به گزارش ایلنا در کرج، کاوه حدادپور با بیان این مطلب افزود: طبق مواد(۵)،(۱۰)،(۱۱) و ۱۵ مکرر قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شورای بخش به فاصله یک ماه پس از تشکیل سه چهارم شوراهای روستاهای تابع هر بخش و با دعوت بخشدار تشکیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شورای شهرستان نیز به فاصله یک ماه پس از تشکیل دو سوم شوراهای شهر‌ها و بخش در محدوده شهرستان، با دعوت فرماندار و همچنین شورای استان با فاصله یک ماه بعد از تشکیل دو سوم شوراهای اسلامی شهرستان‌های واقع در محدوده استان و به دعوت استاندار کار خود را شروع می‌کند.

حدادپور یادآوری کرد: اعضای شورای اسلامی بخش ۵ عضو دارد که شوراهای اسلامی روستاهای واقع در آن بخش با اکثریت نسبی از بین نمایندگان منتخب شوراهای روستاهای واقع در محدوده بخش بر می‌گزینند و از هر روستا بیش از یک نفر نباید در شورای بخش حضور داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی در خصوص اعضای شورای اسلامی شهرستان نیز گفت: بنا بر قانون در شورای اسلامی شهرستان از شورای هر بخش یک نفر و از شورای شهرهای تا پانصد هزار نفر جمعیت یک نفر و شهرهای با جمعیت بیش از پانصدهزار نفر به جز تهران ۲ عضو حضور دارند.

وی در ادامه در خصوص تعداد اعضای شورای اسلامی استان تصریح کرد: شورای اسلامی استان نیز حداقل ۵ عضو دارد و از هر شورای اسلامی شهرستان حداکثر ۲ نماینده در شوراهای اسلامی استان حضور خواهند داشت.

وی در پایان از چگونگی تشکیل شورای فرادست در استان خبر داد و گفت: به جز شورای اسلامی بخش که با اکثریت نسبی انتخاب خواهند شد در شورای اسلامی شهرستان و استان در مرحله اول انتخاب به اکثریت مطلق و در صورت عدم احراز در مرحله دوم با رای اکثریت نسبی شوراهای مربوطه انتخاب و معرفی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز