خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با ایلنا:

نشان‌ دادن چند زن با «روبند» در تلویزیون اشتباه بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۵۹

متاسفانه برخی آگاهانه و یا نا‌آگاهانه اشتباهاتی را انجام می‌دهند، این مورد از موارد استثنایی بود و ترویج چنین مسائلی از سیاست‌های سازمان صدا و سیما نیست.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور زنان و خانواده با اشاره به پخش برنامه‌ای از تلویزیون که در آن دو زن با پوشش نامتعارف به عنوان میهمان حضور داشتند، گفت: نشان دادن چند زن با پوشش «روبند» در تلویزیون اشتباه بود.

پروین سلیحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد فعالیت‌ها و وظایف دفتر امور زنان و خانوده سازمان صدا و سیما گفت: این دفتر که از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است در دو حوزه رسیدگی به مسائل مرتبط با پرسنل زن سازمان و اثرگذاری در پیام و محتوای تولید برنامه‌ها فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در دفتر امور زنان و خانواده صدا و سیما یک گروه ارزیاب وجود دارد که تمامی برنامه‌های مربوط به زن و خانواه و یا برنامه‌هایی را که در آن زنان و خانواده نقش پررنگی دارند؛ بررسی، تحلیل و ارزیابی می‌کند و گزارشات خود نسبت به این برنامه‌هارا به مراجع بالادستی در سازمان ارائه می‌دهد، همچنین این دفتر با ایجاد ساز و کارهایی تلاش می‌کند تا نقطه نظرات خود را به برنامه‌سازان در ارتباط با مسائل زنان و خانواده انتقال دهد.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه دیدگاه و نظرات خود برنامه سازان در به تصویر کشیدن تصویر زن در برنامه‌های صدا و سیما بسیار تاثیرگذار است، افزود: برای نمونه حدود چند سال پیش سریالی از صدا و سیما پخش می‌شد که در آن یک برادر همواره با حالتی تحکم آمیز به خواهرش دستور می‌داد که مثلا لباس او را اتو بزند، این نوع دیدگاه‌ها احتمالا ناشی از نوع تفکر تهیه‌کننده برنامه بوده است، که زنان را به نوعی خدمتکار مردان می‌دانسته، این در حالی است که ما تلاش می‌کنیم؛ چنین خطا‌هایی در برنامه‌های تولید شده وجود نداشته باشد، اما با وجود حجم زیاد تولید برنامه در سازمان و نیروی کم دفتر امورزنان و خانواده صدا وسیما چنین نظارت گسترده‌ای ممکن نیست.

وی در پاسخ به این انتقاد که تصویری که از زنان در برنامه‌های صدا و سیما نشان داده می‌شود با تصویر واقعی زن امروز در جامعه تفاوت قابل توجهی دارد؛ گفت: هرچند که برنامه‌ها باید منطبق بر نیازهای روز اقشار مختلف جامعه باشد، اما ما نمی‌توانیم همواره خودمان را با آنچه در جامعه موجود است منطبق کنیم؛ زیرا که رسانه ملی باید در جهت هدایت افکارعمومی به مسیر درست حرکت کند.

مشاور امور زنان و خانواده صدا و سیما تصریح کرد: صداوسیما خود را با آرمان‌ها و اصول اصلی نظام و با اصول فرهنگی مصوب در کشور منطبق می‌کند و از عملکرد سلیقه‌ای خودداری می‌کند.

سلیحی در پاسخ به این سوال که آیا نشان دادن چند زن با پوشش «روبند» که حجاب نا‌متعارفی در جامعه ماست، دور شدن بیش از اندازه صدا و سیما از عرف جامعه در حوزه زنان نیست، اظهار کرد: متاسفانه برخی آگاهانه و یا نا‌آگاهانه اشتباهاتی را انجام می‌دهند، این مورد از موارد استثنایی بود و ترویج چنین مسائلی از سیاست‌های سازمان صدا و سیما نیست. همانطور که به دلیل برخی ضوابط، زن بدحجاب را در تلویزیون نشان نمی‌دهیم، از طرف دیگر هم اعتدال را رعایت می‌کنیم؛ در تمامی این سال‌ها تنها یک مورد به این شکل پیش آمده است.

وی با بیان اینکه نشان دادن چند زن با پوشش «روبند» در تلویزیون اشتباه بود، گفت: آن برنامه با انتقادات بسیاری روبرو شد، من هم مخالفت خودم را در آن زمان نشان دادم و شاید هم کسی که عامل این کار بود، توبیخ شد.

سلیحی همچنین در ارتباط با رویکرد و دیدگاه رئیس جدید سازمان صدا و سیما افزود: ایشان تاکنون با انتخاب یکی از زنان شایسته سازمان به عنوان معاون صدا برای اولین بار در کشور، نشان دادند که شایسته‌سالاری را مد نظر قرار داده‌اند و دیدگاه جنسیتی در این زمینه ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز