خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در امور زنان وخانواده:

به دنبال تبعیض مثبت برای زنان هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۷۵

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده فقط یک نفر است، این یک نفر مگر می‌تواند اعجاز کند؟ برای بهبود وضعیت، نگاه همه باید به مسائل زنان تغییر کند.

مشاور وزیر کشور گفت: تاکنون در شوراهای تدوین برنامه ششم توسعه ۹۰۰ جایگاه وجود دارد، باید مشخص شود که چه تعداد از این جایگاه‌ها به زنان تعلق دارد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، فهیمه فرهمند‌پور در نشست مشترک مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها ضمن انتقاد از نادیده گرفتن زنان در تدوین برنامه ششم توسعه گفت: ما به دنبال سهم خواهی نیستیم، شکل ایده‌آل برای ما برنامه‌ای است که در آن بخش مجزایی برای زنان وجود نداشته باشد، اما این مساله در صورتی محقق می‌شود که توازن جنسیتی بین تعداد مدیران زن و مرد تحقق یابد.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته ما شاهد ساختار مشاور امور زنان در دولت و دستگاه‌ها نیستیم، اظهار کرد: این مساله به دلیل آن است که در این کشور‌ها وضعیت و شرایط زنان با مردان اگر برابر نباشد، حداقل قابل مقایسه است.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه ما به دنبال تبعیض مثبت برای زنان هستیم، گفت: اگر بخشی ویژه زنان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته نشود در برنامه‌های بودجه هم برنامه‌ای برای آنان در نظر گرفته نمی‌شود و عملا برنامه‌های مربوط به زنان نیز اجرایی نخواهد شد، در شرایط کنونی ما ناچاریم که آنقدر حداقل انگار باشیم که خود را به این گونه مسائل متصل کنیم.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده فقط یک نفر است، این یک نفر مگر می‌تواند اعجاز کند؟ برای بهبود وضعیت، نگاه همه باید به مسائل زنان تغییر کند.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون در شوراهای تدوین برنامه ششم توسعه ۹۰۰ جایگاه وجود دارد، باید مشخص شود که چه تعداد از این جایگاه‌ها به زنان تعلق دارد؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز