خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر:

زنان باید جایگاه مستقلی در برنامه ششم توسعه داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۵۰

سال گذشته ۸ میلیارد تومان بودجه برای معاونت امور زنان در نظر گرفتند، در حالی که با این مبلغ اکنون در تهران یک خانه خرید و فروش می شود، در این وضعیت با این اعتبار چه کاری برای کل زنان کشور می توان انجام داد؟

رئیس اتحادیه زنان کارگر ضمن انتقاد از نقش کمرنگ زنان در تدوین برنامه ششم توسعه گفت: زنان باید جایگاه مستقلی در برنامه ششم توسعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سهیلا جلودار‌زاده در نشست مشترک مشاورین امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در حال حاضر معاونت امور زنان و خانواده تنها در دو گروه از گروه‌های که برای تدوین سند ششم توسعه تشکیل شده، شرکت دارد.

وی ادامه داد: این معاونت بعد از شروع فعالیت خود باید حتی در برنامه پنجم توسعه هم تغییراتی ایجاد می‌کرد اما اکنون در تدوین برنامه ششم هم نقشی برای زنان در نظر گرفته نشده است.

مشاور وزیر صنعت و معدن افزود: هم اسلام و هم توسعه پایدار برای زنان نقش مستقلی قائل هستند، بنابراین انتظار می‌رود که در برنامه ششم، زنان به صورت مستقل در نظر گرفته شوند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر موفق نبودن دستگاه‌های متولی امور زنان در اجرای ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: این برنامه دچار نقص‌هایی اساسی در حوزه زنان بود، ماده ۲۳۰ برنامه‌هایی را برای زنان در نظر گرفته بود اما در بخش‌های دیگر با ایجاد بندهایی مانع از اجرای برنامه‌ها شده بود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸ میلیارد تومان بودجه برای معاونت امور زنان در نظر گرفتند، در حالی که با این مبلغ اکنون در تهران یک آپارتمان خرید و فروش می‌شود، در این وضعیت با این اعتبار چه کاری برای کل زنان کشور می‌توان انجام داد؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز